پنجشنبه, ۰۸ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
امریکا فرانسه را با وضع قوانین جدید گمرکی تحت فشار قرار می‌دهد
بسم الله الرحمن الرحيم

امریکا فرانسه را با وضع قوانین جدید گمرکی تحت فشار قرار می‌دهد

(ترجمه)

به اساس گزارش خبرگزاری رویترز و به نقل از دفتر ریاست جمهوری امریکا به تاریخ 11/7/2020: «ترامپ از اعمال تعرفه‌های 25 درصدی جدید گمرکی به ارزش ۱.۳ ملیارد دالر بر واردات فرانسه خبر داد. این افزایش درو اکنش بر وضع مالیات بر خدمات دیجیتلی از سوی فرانسه است. انتظار می‌رود که این تعرفه‌های جدید تا ۱۸۰ روز دیگربه اجراء گذاشته شود .»

دفترنماینده تجاری امریکا گفته است: بدون شک اقدام بر اعمال تعرفه‌ها بر محصولات تجاری فرانسه مانند: محصولات آرایشی و کیف‌های دستی یک اقدام مؤثرخواهد بود. او هم‌چنان گفت: تأخیر در اجرائی شدن این نوع تعرفه‌ها زمان زیادی را جهت حل این معضله فراهم می‌سازد که از آن جمله انجام گفتگوها در چارچوب همکاری‌های اقتصادی و توسعوی می‌باشد.

 امریکا به افزایش تعرفه‌ها از سوی فرانسه بالای کمپنی‌های بزرگ امریکایی مثل: گوگل، فیسبوک و کمپنی اپل این واکنش را نشان داده است. این واکنش بی‌رحمی و درنده‌خویی امریکا را در مقابل یک هم‌پیمان نزدیک این کشور در سازمان ناتو نشان می‌دهد. معلوم می‌شود که ترامپ حتی به دوست و هم‌پیمان نزدیک خود هم احترام قائل نیست، هرزمانی‌که خواسته باشد، به روی آن‌ها با سیلی می‌زند، به ویژه زمانی‌که یکی از آن‌ها خواسته باشد تا منافع امریکا و شرکت‌هایش را خدشه‌دار بسازد.

مترجم: محمد فاتح

 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه