شنبه, ۱۷ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۷م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ارواح پاک فرزندان‌مان؛ امانتی‌ست بر گردن‌های‌ ما
بسم الله الرحمن الرحيم

ارواح پاک فرزندان‌مان؛ امانتی‌ست بر گردن‌های‌ ما

(ترجمه)

خبر

کمیسیون حقوق‌بشر سوریه در گزارشی گفته است: «از ماه آزر 2011 به اثر شدت سردی در سوریه 167 غیرنظامی جان دادند که در بین‌شان 77 طفل نیز به ثبت رسیده است.» این کمیسیون تقاضای فوری برای امدادرسانی به 700 هزار نفری را نموده که به دلیل حملات پیمان روسی-ایرانی-سوری به شمال غرب سوریه، در سایه موج از سرما که منطقه را درنوردید؛ جبراً آواره شدند. (منبع: شبکه شام)

تبصره

از آغاز دسامبر سال روان میلادی نیروهای ظالم سوری به کمک نیروهای روسی؛ هجوم وسیع را در مناطق همجوار حلب و ادلب آغاز نمودند. این در حالی‌ست که ‌ به دلیل توافق ترکیه و روسیه گروه‌های مسلح از این منطقه عقب‌نشینی نموده و منطقه به نیروهای رژیم اسد واگزارشدند. به سبب شدت این حملات هزاران خانواده به مناطق آزادشده رفتند که هیچ نوع کمک و همکاری با آن‌ها نشده‌است. در این مورد به آوار‌گان فراری در مکان‌هایی‌که با شرایط غم‌انگیز و در فضای باز و در زیر چادرها تحت شرایط سخت طبیعی زندگی می‌کنند؛ چندین مورد درخواست کمک شده‌است که در طی چند ماه برف و سردی زیاد از هر طرف آن‌ها را احاطه کرده است.

کمیسون حقوق‌بشر سوریه در روز یک شنبه گفت: «آخرین حملات نظامی که توسط نیروهای رژیم در ادلب و حلب آغاز شده؛ منجر به بزرگ‌ترین موج آوارگان تاکنون شده است. با توجه به شرایط فاجعه‌بار انسانی و نظر به ازدحام جمعیت و عدم شرایط لازم برای زندگی آوارگان غیرنظامی؛ در حدود یک ملیون و پنج هزار غیرنظامی مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.» این کمیسون اعلام کرده بود که رژیم برای اولین‌بار در ساعات گذشته و برای اولین بار از سال 2011 بر 30 شهر و روستا در منطقه حلب به طور کامل تسلط پیدا کرده است.

نیروهای سوریه به تدریج کنترول کامل همه مناطق را به دست می‌آورند و این بعد از آن است که انسان‌ها را نابود نموده و سنگ و چوب را در پیش چشم جهان و نظام بین‌المللی کافر که مؤمنی هم نیست از این مردم مراقبت کند و نیز تعهد هم وجود ندارد و در پشت گوش دولت‌های‌که ادعای آزادی و حقوق‌بشر می‌نمایند؛ از بین می‌برد. این علاوه بر سازمان‌های بین‌المللی و سازمان ملل است که همیشه در هر حمله و فاجعۀ طبیعی به دادن هشدارهای در بارۀ تشدید فاجعۀ انسانی بسنده کرده است.

به راستی که انقلاب مبارک شام، بخصوص در سال‌های اخیر چهرۀ کاذبانه‌ای نظام بین‌المللی و سازمان‌های حقوق‌بشری را افشاء کرد. هم‌چنان اجیر بودن حکام مسلمانان را به طور عام و حکام ترکیه را به طور خاص واضح ساخته است؛ حکامی‌که بر گردن امت اسلامی به اسم اسلام حکومت می‌کنند و اولین‌بار که حرمت‌شان شکسته شد؛ آن‌ها نیز حرمت اسلام و امت اسلامی را شکستاندند. زود است که تاریخ سیاه‌شان، سهل‌انگاری و توطئه‌های آن‌ها علیه مسلمانان نوشته خواهد شد و زود است عزت‌مندانِ از مسلمان‌ها بار دیگر به تحکیم شریعت پروردگار جهان و حمایت از بیچاره‌گان و مجازات ستم‌گران بپردازند. رسول الله صلی الله علیه وسلم می‌فرماید:

«مَا مِنْ امْرِئٍ يَخْذُلُ امْرَأً مُسْلِماً عِنْدَ مَوْطِنٍ تُنْتَهَكُ فِيهِ حُرْمَتُهُ وَيُنْتَقَصُ فِيهِ مِنْ عِرْضِهِ إِلَّا خَذَلَهُ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ فِي مَوْطِنٍ يُحِبُّ فِيهِ نُصْرَتَهُ، وَمَا مِنْ امْرِئٍ يَنْصُرُ مُسْلِماً فِي مَوْطِنٍ يُنْتَقَصُ فِيهِ مِنْ عِرْضِهِ وَيُنْتَهَكُ فِيهِ مِنْ حُرْمَتِهِ إِلَّا نَصَرَهُ اللَّهُ فِي مَوْطِنٍ يُحِبُّ فِيهِ نُصْرَتَهُ»

ترجمه: هیچ شخصی نیست که مسلمانی را در جایی‌که حرمت‌اش می‌شکند و آبرویش می‌رود، خوار کند؛ مگر این‌که الله (سبحانه وتعالی) او را در جایی‌که دوست دارد، نصرت‌اش کند؛ خوار می‌کند. هیچ شخصی نیست که مسلمانی را در جایی‌که آبرویش می‌رود و حرمتش می‌شکند، کمک کند؛ مگر این‌که الله (سبحانه وتعالی) او را در جایی‌که دوست دارد کمک شود؛ کمک‌اش می‌کند.

نویسنده: رنا مصطفی

مترجم: پارسا امیدی

 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه