جمعه, ۱۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
غربی‌ها بت‌های شان را می‌شکنند؛ اما مسلمانان چی وقت پند می‌گیرند؟
بسم الله الرحمن الرحيم

غربی‌ها بت‌های شان را می‌شکنند؛ اما مسلمانان چی وقت پند می‌گیرند؟

خبر

وب سایت القدس العربی به تاریخ 13جون2020 خبری را تحت عنوان سلیمان القانونی پخش نمود: "آن کدام حاکم عثمانی است که اسم‌اش را از یکی از خیابان ‌های شهر ریاض حذف نموده‌اند؟". (منبع: بی بی سی عربی)

تبصره

در این وب سایت دلیلی‌که مسئولین نظام آل‌سعود را وادار به این عمل کرده ذکر نشده است، اما دانستن این دلیل نیاز به تفکر زیاد ندارد. دیگر وسعت نفرت رژیم آل‌سعود و همه حاکمان مسلمان‌ها نسبت به خلافت عثمانی و خواسته‌های آن‌ها برای از بین بردن تاریخ روشن اسلامی و دوران طلایی آن، از کسی پوشیده نیست. کیست که سلطان سلیمان قانونی مجاهد را نشناسد؟

غرب کافر و استعمارگر از زمان سقوط خلافت برای گسترش ایدیولوژی و فرهنگ کفر که در تضاد با ایدیولوژی و فرهنگ اسلام قرار دارد، سعی و تلاش نموده است. بدین ترتیب، آن‌ها طی چند دهه تلاش کردند تا ذهن فرزندان امت را با عقاید و مفاهیم سرمایه‌داری و سکولاریستی که دین را از زندگی به طور عموم و از سیاست و نظام حکومتی در اسلام به طور خصوص جدا می‌کند، آلوده سازند. غرب کافر موفق شد که بسیاری از مسلمانان به رهبران نظامی خود به عنوان قهرمانان و الگوهایی‌که باید از آنان پیروی گردد، نگاه نکنند، جنگ‌های استعماری آن‌ها علیه خلافت در منهج تعلیمی تدریس شود و در عقل و ذهن فرزندان امت ریشه داشته باشد که سرزمین‌های عربی تحت اشغال دولت عثمانی بوده است!

آن‌چه که شهر ریاض در مورد حذف نام خلیفه عثمانی «سلیمان قانونی» انجام داد، هم‌راه با اعتراضات گسترده در آمریکا به دلیل کشته شدن جورج فلوید به دست برخی از پلیس‌های آمریکایی صورت گرفت. معترضین در بسیاری از شهرهای امریکا به شکستن مجسمه‌ی کریستوفر کلمب بر علاوۀ مجسمه‌های دیگر از جنرال‌های مثل چرچیل که در جنگ‌های داخلی جنگید تا سیاهان را مانند برده نگه دارد، اقدام کردند.

بی بی سی العربیه نقل می‌کند که: "معترضان در ایالات متحده در جریان فشارهای زیاد بر مقامات برای حذف مجسمه‌های مربوط به دوران برده‌داری و استعمار، مجسمه‌ای کریستوفر کولمب نماد کشف و سفر را برعلاوۀ نمادهای کنفدراسیون شکستند".

درحالی‌که نمادهای سکولاریستی در حال سقوط‌اند، معلوم می‌شود که حکومت‌ها در غرب و در سرزمین‌های مسلمانان در حال نابودی‌اند و این نشان می‌دهد که پایان ایدیولوژی سرمایه‌داری نزدیک بوده و تغییر آمدنی است و دولت‌ها در سرزمین‌های مسلمانان نگران این تغییر هستند. شاید تغییر قابل ذکری در آمریکا رخ ندهد، اما مطمئناً فرصتی برای کار جهت تغییر در سرزمین‌های مسلمانان می‌باشد که به حد بالایی از تحقیر و ذلت رسیده‌اند. آیا پند می‌گیرند آن مسلمانانی‌که به غرب کافر چشم دوخته‌اند که ایدیولوژی و عقاید خود را بیان کرده است؟ تغییر بعدی باید مبتنی بر منهج  خلیفه، سلیمان قانونی و خلافت وی باشد که چهل‌و‌هشت سال به طول انجامید و دولت خلافت در دوران وی در بسیاری از کشورها در سه قارۀ جهان توسط فتوحات اسلامی ارتش‌های دولت خلافت گسترش یافت. پس اسلام هم‌راه خلافت راشده با عدالت، امنیت و امان خود تنها راه‌حل برای تمام جهان است.

نویسنده: ام عاصم الطویل – سرزمین مبارک فلسطین

مترجم: احمد صادق "امین"

 

 

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه