جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
احزاب‌لبنانی و شعلۀ نزاع گروه‌ها، تنها عمر طبقۀ‌سیاسی را بقا ‌می‌بخشد!
بسم الله الرحمن الرحيم

احزاب‌لبنانی و شعلۀ نزاع گروه‌ها، تنها عمر طبقۀ‌سیاسی را بقا ‌می‌بخشد!

سرک‌ها و جاده‌های لبنان مملو از تودۀ احزاب‌لبنانی و احزاب‌سیاسیِ گردیده است که موج تظاهرات را از اهداف‌اصلی آن دور ساخته و در نهایت خواستار خلع سلاح شدن حزب ایران در لبنان و باعث فتنه و برخورد گروه‌ها توسط عدۀ نادان و جاهلی‌که دروغ شاخ‌دار و آشکار را با تهمت بستن بالای مادر مؤمنین، حضرت عایشه رضی الله عنها گردیده اند.

﴿ إِذْتَلَقَّوْنَهُ بِأَلْسِنَتِكُمْ وَتَقُولُونَ بِأَفْوَاهِكُم مَّا لَيْسَ لَكُم بِهِ عِلْمٌ وَتَحْسَبُونَهُ هَيِّناً وَهُوَ عِندَ اللَّهِ عَظِيمٌ  [نور:15[

ترجمه: چرا هنگامی‌که آن را شنیدید نگفتید: ما حق نداریم که به این سخن تکلّم کنیم، خداوندا منزّهی تو، این بهتان بزرگی‌ست.

سپس موضوعات میان گروه‌های "شیعه و سنی" وخیم‌تر شده باعث افزایش تنش‌ها حتی حملات همراه با گلوله میان این دو فرقه در شهر بیروت و خاصتاً در اطراف این شهر گردید؛ تو‌گویی‌که کشور وارد جهنم جنگ داخلی گردیده است و یا این همان چیزی‌ست که مشعل‌داران این فتنه ‌می‌خواهند در قالب پیام‌های تبادله شده از طریق مردم و پیام‌های خیابانی، فهمیده شود. فتنه و بحرانی‌که از قبل میان این دو گروه "شیعه وسنی" وجود داشت و حالا تازه گردیده است، کشور را وادار به حالتی ‌می‌کند که مطابق خواست‌ها و تمایلات آن‌ها گردد. این بار این فتنه با پیامِ به مناسبت عید سعید‌الفطر توسط مفتی اعظم جعفری احمد قبلان بر اساس "نقض پیمان‌ملی و توافق طایف" و احساس نیاز به تاسیس قرارداد اجتماعی و سیاسی مسمی بر "ترک مدل فرقه‌ای" آغاز گردید. اما هیچ موقفِ مخالف از طرف "حزب ایران و حرکت امال" در خطبۀ روز یک شنبه، تاریخ 5/31/2020 توسط مارونیت پاتریرچ بچار‌الری در جریان سخنان اش گفته نشد: "ضرور است که از این نهاد، توسط رهبری دولت، قانون و ارتش آن دفاع کرد و هیچ عنصر قدرت نباید آن را انحصار کند." این موارد را چیزی‌که گفته بود رد ‌می‌کند: "پروسۀ گسترش رژیم، بهانۀ برای از بین بردن لبنانی‌ها ‌می‌شود." در حالی‌که انحصار و تحریک قدرت صلیبی‌ها در تمام بخش‌ها به منظور دفاع از ملکیت و حاکمیت‌اش توسط اشخاص سیکولر در میان مسلمین، کسانی‌که با حزب ایران نیز دشمن اند، حمایت ‌می‌شود.

بالآخره، صحنه‌های مضحک، حاکمیت ناچیز، خاطره‌های وحشتناک فعلی، ترس از دست دادن فامیل و اولاد تمام خواهد شد و پول ناقابل موجود که ارزش‌اش را در بحران کاهش پوند لبنان از دست داد؛ به دلیل پالیسی‌های فاسد حکومت‌های متوالی، کشور را به خطر قحطی دچار ساخت و آن را تا گلو در قرض غرق نمود که مجموع آن به یک صد بیلیون دالر ‌می‌رسید.

این مردم و تما‌می‌مردم کشور

یکم: هر چیزی‌که ‌می‌نگرید و می‌شنوید، جز طوفان در راه، در سراسر کشور چیزی بیش نیست که سیاسیون فاسد، ادامۀ این وضعیت را به خاطر ساختار‌های فرقه‌گرایانۀ خویش ‌می‌خواهند تا منافع آن‌ها را حفظ و مانند مزرعۀ که سود و غنایم آن‌ها و پیروان شان را تأمین کند و این وضعیت جریان یابد. این را بدانید که این اهداف به قیمت جان شما تمام ‌می‌شود و بدون شک همۀ مردم از واقعیت این امر به خوبی آگاه اند که ساختار و قدرت دولت و ماهیت حاکمیت آن در دستان حاکمان نبوده، بلکه در اختیار و کنترل بادارانش مخصوصاً امریکا می‌باشد که از منزلی به نام "اوکار" این محدوده را مدیریت ‌می‌کند و این جا لبنانی‌ها و احزاب آن دست زیر علاشه منتظر اند تا امریکا مظهر توافق‌اش با ایران را بدست آرد، زیرا در باطن همۀ موارد میان امریکا و ایران یکی‌ست مانند سیارات که به دور یک محور "آفتاب" ‌می‌چرخند تا درک شود که آن‌ها مزدوران و پیروان آن چگونه مطابق به پالیسی و اصولات امریکا عمل کرده و به سوی سراب امریکایی ‌می‌روند.

دوم: ما این موضوع را بیان داشته و تکرار ‌می‌کنیم که این حاکمیت کوچک تحت نام کشور، نه منافع مردم را ‌می‌تواند تأمین کند و نه ثبات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را ‌می‌تواند نگهدارد! چرا؟ چون همۀ آن به خاطر گروه‌ها و فرقه گرایی‌هاست. مثال زندۀ آن چگونگی تعیین و انتصاب افراد در پُست‌های دولتی‌ست که تنها از طریق دریچه‌های فرقه‌ها و گروه‌ها صورت گرفت؛ نه بر مبنای لیاقت و شایستگی. دیگر این که منبع قدرت چگونه در میان فرقه‌ها انحصار شده است. منظور از "سلاتا" این است که باید "محدودۀ قدرت سنی"، "محدودۀ قدرت شیعه" و "محدودۀ قدرت صلیبی‌ها" موجود باشد؛ نه به این خاطر که کشور بدان نیاز دارد، اقلاً در آینده نزدیک! حتی اگر این قضیه منجر به ازدیاد قرض در خزانۀ دولت و پول مردم عام گردد.

ای مسلمانان، این مردم عام این کشور!

چی‌مدت ‌می‌خواهید در آتش بحران و فتنۀ تاریخی "سنی و شیعه" بسوزید؛ در حالی‌که هیچ نفع برای شما ندارد؟! شمشمیر‌های شما از آن‌ها دریغ نورزیده است، لذا با زبان خویش از آن‌ها چشم بپوشید، زیرا شما برای اشخاص فاسد، کسانی‌که شما را رهبری ‌می‌کنند، افراد تازه نیستید و شما را رها نمی‌کننند تا وقتی‌که بعضی از شما درین مسله که هزاران سال سابقه دارد، گردن‌های یک دیگر را نزنید و این موضوع توسط سیاسیون مضر و فاسدی‌که در هر نفس، تباهی و ویرانی و ایجاد فتنه را به منظور تحریک شما آرزو دارند، آغاز شده است تا شما جنگ را شعله ور ساخته و خون حرام را بریزید! به همین ملحوظ، همین سیاسیون به ساده‌گی به شما ‌می‌گویند: "خود را کنترل کنید"، در واقع آن‌ها همان‌گونه که پیامبر الله سبحانه‌و‌تعالی در حدیث که حذیفه بن یمان رضی‌الله عنه روایت کرده است، ‌می‌باشند:

«دُعَاةٌ عَلَى أَبْوَابِ جَهَنَّمَ، مَنْ أَجَابَهُمْ إِلَيْهَا قَذَفُوهُ فِيهَا»

ترجمه: نزدیک دروازۀ دوزخ ندا کننده‌های اند که هرکسی به آن‌ها پاسخ دهد، آن‌ها وی را داخل دوزخ ‌می‌اندازند.

گفتم: "ای پیامبر الله (سبحانه‌و‌تعالی) آن‌ها را برای ما مشخص کن!" وی صلی الله علیه و‌سلم گفت:

«هُمْ مِنْ جِلْدَتِنَا، وَيَتَكَلَّمُونَ بِأَلْسِنَتِنَا»

ترجمه: آن‌ها از جمع مردم ما بوده و به لسان ما صحبت ‌می‌کنند.

بلی، ما نمی‌توانیم حرمت، شرف و عزت پیامبر صلی الله علیه و‌سلم و اهل بیت‌اش و یا اصحاب‌اش رضوان‌الله علیهم اجمعین را نا‌چیز بشماریم؛ هر مسلمان عاقل و دین‌دار، بدون توجه به مذهب و یا فرقه‌ای از این امر دفاع ‌می‌کند، اما نه به خاطر مردم فاسد و گمراه. کسی از پیامبر صلی الله علیه و‌سلم در مورد جنگ در راه الله سبحانه‌و‌تعالی که بدون غضب و قهر شخصی و یا بدون فخر فامیلی ‌می‌جنگد، پرسید. وی صلی الله علیه و‌سلم سرش را به طرف آن مرد بلند کرد و او نیز چنین نمود زیرا آن مرد ایستاده بود و گفت:

«مَنْ قَاتَلَ لِتَكُونَ كَلِمَةُ اللَّهِ هِيَ الْعُلْيَا فَهُوَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ»

ترجمه: کسی که به خاطر کلمة الله ‌می‌جنگد، در راه الله جنگ نموده است.

﴿ هُوَ سَمَّىٰكُمُ الْمُسْلِمِينَ مِن قَبْلُ [حج: 78[

ترجمه: الله شما را در کتاب‌های پیشین و در این کتاب آسمانی مسلمان نامید.

درین آیه الله سبحانه‌و‌تعالی شما را نه "سنی" و نه "شیعه" نامیده است و اگر مسلمانان دولت و حاکمیت ‌می‌داشتند، متجاوزین و کسانی‌که این چنین مفکوره‌ها را ترویج ‌می‌کرد، خواه مسلمان ‌می‌بود و یا کافر، جستجو و مورد باز‌پرس قرار می‌داد؛ حتی اگر در دور‌ترین نقطه دنیا ‌می‌بود. پس هر‌کسی‌که حتی در مورد حمله بالای مسلمین و محرمات آن‌ها فکر کند، مجازات و بازداشت خواهد شد.

پس، ای عالمان، شیوخ و رهبران صاحب خرد! بر اساس احادیث پیامبر صلی الله علیه و‌سلم نشانه‌های اطمینان‌بخش و وعده‌هایی وجود دارد که خیر این امت هیچ‌گاهی پایانِ ندارد.

«مَثَلُ أُمَّتِي مَثَلُ الْمَطَرِ، لَا يُدْرَى أَوَّلُهُ خَيْرٌ أَمْ آخِرُهُ»

ترجمه: امت من مانند باران است؛ معلوم نیست که اول این امت خیر است یا آخر آن.

به هر حال، حالا زمان آن رسیده است تا از کثافت فعالیت‌های غیر رادیکالی نجات یابیم و توجه خود را به فعالیت‌های اساسی، جدی و با معنی و با مفهوم معطوف داریم و دست خود را با دستانِ هم‌گام نماییم که شبانه‌روز به طور خسته‌گی ناپذیر برای وحدت امت و تأسیس دولت اسلامی "خلافت راشده" بر منهج پیامبر صلی الله علیه و‌سلم تلاش ‌می‌ورزند. تحت چطر این دولت، امام و یا همان خلیفه، نظریات امت را وحدت بخشیده، اختلافات را برداشته و هر‌کسی‌که در داخل و خارج سرزمین اسلامی به اختلافات را که باعث تفرقه امت شود و دامن زند، جزا ‌می‌دهد. پس، حالا منتظر چی هستید؟!

در نتیجه، هیچ راه‌حلی برای مشکل عمومی سرزمین‌های اسلامی وجود ندارد و این تفرقه "فتنۀ پنهان" امنیت مسلمین را ضربه ‌می‌زند. بر علاوه، هیچ راه‌حلی برای مشکل جهان سرمایه‌داری، حرص، تعصب پلید و تلاش آن برای تبدیل کشور و مردم آن به طعمۀ شکار برای خود، غلامان و پیروان آن وجود ندارد. هیچ راه‌حلی نیست، مگر تغییر اساسی تحت چطر دولت اسلامی "خلافت راشده" بر منهج پیامبر صلی الله علیه وسلم که حزب‌التحریر شبانه‌روز برای آزاد‌سازی این کشور و مردم آن از چنگال کفار استعمارگر، غلامان و پیروان آن کار و فعالیت ‌می‌نماید.

هیچ راه‌حلی برای مشکل لبنان وجود ندارد، مگر این‌که لبنان با موج این تغییر بزرگ، به طور عام با امت و به طور خاص با مردم شام یک جا گردد تا این‌که شاخه به اصل آن برگردد، شاخۀ پر برگ‌و‌بار در دولت مسلمین و تحت حاکمیت و اختیار اسلام و مسلمانان قرار گیرد تا ساکنین این سرزمین‌ها "مسلمان و غیر مسلمان" از عدالت اسلام مستفید شوند که قبل از استعمار کفار‌ غربی از خیر دولت اسلامی بهره‌ور ‌می‌شدند.

﴿ وَيَقُولُونَ مَتَى هُوَ قُلْ عَسَى أَن يَكُونَ قَرِيباً﴾ [اسرأ: 51[

ترجمه: و می‌گویند: در چه زمانی خواهد بود؟ بگو: شاید نزدیک باشد.

حزب‌التحریر-ولایه لبنان

18 شوال 1441 هـ.ق

9 ژونیه 2020 م

مترجم: عبدالله صالحی

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه