جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :1 رجب 1442
تاریخ میلادی : شنبه، 13 فوریه 2021م

شماره صدور:1442 AH / 09

دفتر مطبوعاتی
بريطانيا

اعلامیه مطبوعاتی

صد سال بدون خلافت! ای مسلمانان، آن‌ را برپا دارید

امسال در طول ماه رجب، حزب‌التحریر یک‌ کمپاین جهانی را سازمان‌دهی نمود است تا توجه همه‌گان را به صدمین سالگرد نابودی آخرین دولت اسلامی، "خلافت" به‌دست استعمارگران، جلب نماید. در 28 رجب 1342هجری، مامور/غلام انگلیسی مصطفی کمال، خلافت را پس از آن‌که وی رییس دولت سکولار ترکیه شد، سقوط داد.

از همان زمان امت اسلامی رهبری‌شان را از دست دادند و چنان متفرق شدند که هرگز نشده بودند؛ برادران و خواهران ما مجبور به زنده‌گی نمودن به کشورهای ملی جداگانه شدند که اشغالگران استعمارگر و غلامان‌شان برای آنان ترسیم نموده بودند. از آن زمان به بعد، جانشینی رئسای جمهور، نخست وزیران و پادشاهان منصوب شد تا مردم‌ را مجبور کنند تا ثروت و سیادت‌شان را به اختیار و هوی و هوس قدرت‌های استعماری در خارج از کشور، تسلیم نمایند.

خلافت قبل از زوال و نابودی نابهنگام‌اش یک دولت پیشتاز(در رهبری) جهان بود. ‏این دولت مقتدر توانایی حمل دعوت اسلام را در جهان داشت، از شهروندانش در مقابل دشمنان‌اش دفاع می‌نمود و تنها حکم اسلام عادل را در زمین قایم و تطبیق می‌نمود.  ‏سپس به ما نشنلیزم(ناسیونالیسم)، سکولاریسم، سوسیالیسم و ​​کپیتلیزم(سرمایه‌داری) داده شد. از آن زمان بدین‌سو ما دیکتاتوری‌ها، سلطنت‌ها، نظام‌های فئودالی و دموکراسی‌ها را تحمل می‌کنیم. پس از سقوط خلافت، امت گرفتار رنجی شد که هرگز نشده بود.

استعمارگران فاسد به مدت صدسال از آزادی سلطنت و حکمروایی برخوردار شدند تا جهان و مردمش را به نابودی بکشانند. دشمنان راه حق، تمام جهان را به یک بستر بدبختی برای زندگی مبدل ساختند. فساد، دروغ، بردگی، استثمار و قتال تماماً دلیل مؤجهی بر بدبختی‌های ایدئولوژی سکولار است که در زنده‌گی امروزه مان نفوذ نموده است. هرچند این نظام‌ها به‌‌طور آشکارا تقریباً تمام مردم روی زمین را به ناکامی سوق داده است؛ ولی تا اکنون هیچ جایی امن نیست که مظلوم برای پناهگاه، راهنمایی و کمک به آن متوسل شود.

فلهذا، بعد ازین که خلافت راشده ثانی بر منهج نبوت دوباره تأسیس گردد، بإذن الله جهان ناجی خود را پیدا خواهد کرد، فاسدان مزه عذاب و عقاب‌شان را خواهند چشید و ظالمان محاسبه ظلم شان را خواهند دید.

این عملی‌ست که حزب التحریر شب و روز برای تحقق آن دعوت می‌نماید. بناءً، ما خواستار خلافت راشدۀ ثانی بر منهج نبوت هستیم.  ما‌ می‌گوییم: صد سال بدون دولت، بدون خلافت دیگر بس است. ما به مسلمانان ندا می‌زنیم: (خلافت) را برپا دارید! و با کسانی هم‌دست و هم‌سنگر شوید که برای بازگشت این مهم دعوت می‌نمایند.

﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ

[انفال: 24]

ترجمه: ‏ای مؤمنان! فرمان الله را بپذیرید و دستور پیامبر او را قبول کنید؛ هنگامی‌که شما را به چیزی دعوت کند که به شما زندگی (مادی و معنوی و دنیوی و اخروی) بخشد و بدانید که الله میان انسان و دل او جدائی می‌اندازد و بدانید که همه‌گان در پیشگاه الله گرد آورده می‌شوید (و به حساب و کتاب‌تان رسیدگی می‌گردد).‏

#خلافت_را_برپا_کنید

#خلافت_بیا_تاسیس_کړئ

#أقيموا_الخلافة

#ReturnTheKhilafah

#YenidenHilafet

#خلافت_کو_قائم_کرو

 

یحیی نسبت

نماینده دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر در بریتانیا

مترجم: داکتر زکریا

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه