جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
تردید انگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در مورد نقش رهبری امریکا!
بسم الله الرحمن الرحيم

تردید انگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در مورد نقش رهبری امریکا!

(ترجمه)

کسانی‌که تمایل به دیدن واقعیت‌ها دارند، این را باید بدانند که اختلافات عمیقی بین ابرقدرت‌های جهان وجود دارد، حتی بین کشورهایی‌که در ظاهر هم‌پیمان بوده اند!

ازمدت‌ها به این طرف، گاه و ناگاه بین قدرت‌های اروپایی اختلافاتی  وجود داشته است، با وجود این‌که این کشورها با امریکا فرهنگ و تمدن  مشترکی دارند؛ درحال حاضر اختلافات این کشورها با امریکا شدت یافته است.

به گفته رونامه گاردین: انگلامیرکل، هشدار داده است که جهان دیگر خواهان رهبری ایالات متحده امریکا؛ کشوری‌که همواره مدعی رهبری جهان بوده، نمی باشد. باتوجه به این واقعیت لازم است که کشورها اولویت‌های خود را اصلاح نمایند.

صدراعظم آلمان، در مصاحبه‌ای باخبرنگاران شش رونامه اروپایی از جمله روزنامه گاردین گفت: "ما به این فکربزرگ شده ایم که ایالات متحده می‌خواهد یک قدرت جهانی باشد. درنتیجه ایالات متحده امریکا می‌خواهد به تمایل خود به این نقش پایان دهد. بنابر این، در درازمدت ضرورت به  فکرعمیق داریم." صدراعظم آلمان گفت: "تلاش نیروهای امریکایی در آلمان تنها برای حمایت از آلمان و هم‌چنان سایر کشورهای اروپایی که عضو ناتو اند، نبوده، بلکه این تلاش‌ها شامل حمایت از منافع ایالات متحده امریکا نیز می‌شود."

خانم میرکل در سخنانش در مورد هزینه‌های نظامی آلمان گفت: ما می‌دانیم که هزینه‌های دفاعی زیادی در آلمان بالای ما تحمیل شده است که در سال‌های اخیر به بخش‌های بزرگی از این هزینه‌ها رسیده‌گی نموده‌ایم و هم‌چنان به تقویت پتانسیل‌های نظامی ادامه خواهیم داد.

امت اسلامی در عرصه جیو پولیتیک موجود به بازگشت یک قوت بزرگ جهانیِ در حال ظهور، باید اطمینان داشته باشد! به یقین که تاسیس این قوت بزرگ جهانی تنها دولت خلافت راشده خواهد بود! این دولت دارای اراضی وسیع و گسترده و دربرگیرنده شهرهای زیادی خواهد بود و در یک محوطه وسیع سرزمین‌های  اسلامی ایجاد خواهد شد؛ دولتی‌که برمبنای فکر ایدیولوژیک استوار بوده و به عنوان عقیده اسلامی و تمسک به منهج رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم ایجاد خواهد شد.

مترجم: محمد فاتح

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه