سه شنبه, ۲۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۳۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
حکام فعلی خواهان حل اساسی قضیه فلسطین نیستند!
بسم الله الرحمن الرحيم

حکام فعلی خواهان حل اساسی قضیه فلسطین نیستند!

خبر:

در 6 مارچ ویب‌سایت IA Zakon.kz درگزارشی گفت که وزارت امور خارجۀ قزاقستان موقف این کشور را در مورد کشمکش فلسطین و "اسرائیل" تایید کرد. معاون نخست وزیر - وزیر امور خارجۀ قزاقستان نور تلو مراد در یک جلسۀ اضطراری شورای وزرای امور خارجۀ سازمان همکاری اسلامی در خصوص وضعیت فلسطین اشتراک نمود.

آقای  مراد در سخنرانی خویش نگرانی خاصی را در مورد فاجعۀ انسانی طولانی مدت در نوار غزه ابراز نمود که تنها راه بیرون‌رفت از آن فقط توقف زودهنگام خصومت ها می‌باشد. در عین حال، آقای نورتلو موقف ثابت  قزاقستان را تأیید نمود که بر اساس آن تنها راه‌حل این کشمکش طولانی مدت، ایجاد کشور فلسطین در مرزهای سال 1967م بر اساس فرمول «دو دولت برای دو ملت» "که توسط سازمان ملل تایید شده است "می‌باشد.

تبصره:

پروژۀ «دو دولت برای دو ملت» پروژۀ غرب است و همچنان سازمان همکاری اسلامی (OIC) در سال 1969 تأسیس گردیده و مقر آن در جده، عربستان سعودی می‌باشد. سازمان همکاری اسلامی از همان ابتداء در راستای منافع استعمارگران غربی فعالیت می‌نمود و در تمام کنفرانس‌ها جهت حل مشکل فلسطین، تنها راه‌حل‌ها را در چارچوبی ارائه می‌نمود که غرب کافر آن را ترسیم نموده است.

هر باری که مسلمانان فلسطین علیه رژیم یهودی قیام می‌نمایند، حکام ظالم و فاسد وارد بازی می‌شوند و با تظاهر به مدافع بودن مسلمانان فلسطین، شروع به برگزاری کنفرانس‌ها می‌نمایند و فرزندان دلیر امت اسلامی را از میدان‌های جنگ به میدان راه‌حل های سیاسی سازش و مصلحت، فراموشی خون مجاهدین، زنان، اطفال و محاسن‌سفیدان بی‌گناه سوق می‌دهند. این حکام دست‌نشاندۀ سرزمین‌های ما به عوض باداران خویش یعنی استعمارگران کافر صحبت نموده و بر خلاف اوامر پروردگار جهانیان دستورات آن‌ها را اجرا می‌نمایند و به مصالح اسلام و مسلمانان خیانت می‌کنند!

هیچ راه‌حل مسالمت آمیز برای این مشکل از طریق ایجاد دو دولت وجود ندارد! تنها راه‌حل درستی که به کشمکش در فلسطین پایان می‌دهد و دولت جنایت‌کار یهودی را ریشه کن می‌سازد، پروژۀ حزب‌التحریر است که در اقامۀ دولت راشده  خلافت ثانی ارائه گردیده است. تنها این پروژه است که می‌تواند تمام فلسطین را آزاد نماید، تمام اماکن مقدس آن را از پلیدی یهود پاک کند، آوارگان را به خانه‌های‌شان بازگرداند و امنیت و آرامش را تضمین نماید.

الله سبحانه‌وتعالی در کتاب‌اش می‌فرماید:

﴿وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَيَسْتَخْلِفَنَّهُم فِي الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِينَ مِن قَبْلِهِمْ وَلَيُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِينَهُمُ الَّذِي ارْتَضَى لَهُمْ وَلَيُبَدِّلَنَّهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا يَعْبُدُونَنِي لَا يُشْرِكُونَ بِي شَيْئًا وَمَن كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ

ترجمه: (الله کسانی را که ایمان آورده و اعمال صالح انجام داده اند وعده داده است که قطعاً آنهارا در روی زمین خلیفه ګردانیده همانطوریکه مردمادن قبل از آنهارا خلیفه روی زمین ګردانیده بود  و اینکه دین‌شان را که برای شان پسندیده است استوار نگه داشته و یقیناً ترس شان را به آرامش و امنیت تبدیل می‌نماید، {چرا که} تنها مرا عبادت می‌کنند و چیزی را با من شریک نمی‌سازند؛ و هرکسی بعد از این کفر ورزد، فاسقان خواهند بود.) [نور – 55]

نوشتۀ از إلدار خمزین، عضو دفتر مرکزی مطبوعاتی حزب‌التحریر

برای دفتر مرکزی مطبوعاتی حزب‌التحریر

14 رمضان 1445 هـ ق

یک‌شنبه، 24 مارچ 2024م

مترجم: عبدالرحمن "قاطع"

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه