پنجشنبه, ۱۷ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ای لشکرها و اردوها/سپاهیان مسلمانان، آیا در میان شما جوان‌مرد رشیدی وجود ندارد؟!  غزه،  قدس و تمام فلسطین در حال سوختن در آتش يهود است و شما هم‌چنان خاموش و بدون حرکت می‌باشید!
بسم الله الرحمن الرحيم

ای لشکرها و اردوها/سپاهیان مسلمانان، آیا در میان شما جوان‌مرد رشیدی وجود ندارد؟! غزه، قدس و تمام فلسطین در حال سوختن در آتش يهود است و شما هم‌چنان خاموش و بدون حرکت می‌باشید!

(ترجمه)

رژیم مسخ شدۀ یهود تجاوزهای وحشیانۀ خود را در تمام جهات فلسطین، راه‌اندازی نموده است؛ مخصوصاً در مکان اسرای رسول الله صلی الله علیه وسلم و در غزه. میدان قهرمانی و رادمردی، وحشی‌گری‌های یهود هرسنگ و درخت آن منطقه را به آتش کشانده و جوی‌باری از خون راه‌اندازی نمود است، شما که خود شاهد آسیب‌دیده‌گی‌های مردم فلسطین می‌باشید و حکام سرزمین‌های اسلامی نیز با اسلوبی بهتر از آن برای ما شهداء و زخمی‌های این تجاوز وحشیانه را برمی‌شمارند! و این اقدام یهود را با الفاظ پیش ساختۀشان با تمام بی‌شرمی محض رد و تقبیح می‌کنند؛ موقفی‌که از دائرۀ به زحمت‌اندازی‌که برای یهود چیزی به حساب نمی‌آید، فراتر نمی‌رود...!

این در حالی‌ست که اردوها و لشکرها/سپاهیان مسلمانان در برابر این تجاوزوحشیانه خاموش و بدون حرکت بوده و در اطاعت از سران و بزرگان خود این قول الله سبحانه وتعالی فراموش و یا نادیده گرفته اند:

﴿وَقَالُوا رَبَّنَا إِنَّا أَطَعْنَا سَادَتَنَا وَكُبَرَاءَنَا فَأَضَلُّونَا السَّبِيلَا﴾ [احزاب: ٦٧]

ترجمه: و می‌گویند: پروردگارا! ما از سران و بزرگان خود اطاعت کردیم و ما را گمراه ساختند!

﴿إِذْ تَبَرَّأَ الَّذِينَ اتُّبِعُوا مِنَ الَّذِينَ اتَّبَعُوا وَرَأَوُا الْعَذَابَ وَتَقَطَّعَتْ بِهِمُ الْأَسْبَابُ﴾ [بقره: ١٦٦]

ترجمه: در آن هنگام، رهبران (گمراه و گمراه‌کننده) از پیروانِ خود، بیزاری می‌جویند و کیفر الله (سبحانه وتعالی) را مشاهده می‌کنند و دست‌شان از همه جا کوتاه می‌شود.

ای لشکرها و اردوهای/سپاهیان مسلمانان! آیا در میان شما جوان‌مرد رشیدی یافت نمی‌شود؟ شما که شنیده و شاهد تجاوز وحشیانۀ یهود بر سرزمین مبارک می‌باشید! آیا خون در رگ‌های تان به جوش نمی‌آید؟ چگونه بر این حکام ظالم و ستمکار تکیه می‌نمائید؟ آیا زمان آن نرسیده که به حرکت در بیایید؟ آیا شما قرآن را خوانده و نمی‌دانید که تکیه بر ستمکاران ظالم یک کار بسیار خطرناک بوده و عذاب بزرگ در پی دارد؟ چنان‌چه الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

﴿وَلَا تَرْكَنُوا إِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَمَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِيَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ﴾ [هود: ١١٣]

ترجمه: و بر ظالمان تکیه ننمایید، که موجب می‌شود آتش شما را فرا گیرد و در آن حال، هیچ ولیّ و سرپرستی جز الله (سبحانه وتعالی) نخواهید داشت و یاری نمی‌شوید!

ای لشکرها و اردوهای/سپاهیان مسلمانان! شما در حق برادران‌تان در فلسطین که صبح و شام با تجاوز وحشیانۀ یهود مبارزه می‌کنند، چه کردید! شما در کجای از دادرسی برای‌شان قرار دارید؟! شما را چه شده است، چرا در فلسطین نجنگیده و به یاری اهل فلسطین برای از بین بردن رژیمی‌که فلسطین را غصب نموده، نمی‌شتابید؟ برای از بین بردن رژیمی‌که منشأ دردها و لانۀ مصیبت‎ها می‌باشد! با وجودی‌که الله سبحانه وتعالی چنین می‌فرماید:

﴿لَنْ يَضُرُّوكُمْ إِلَّا أَذًى وَإِنْ يُقَاتِلُوكُمْ يُوَلُّوكُمُ الْأَدْبَارَ ثُمَّ لَا يُنْصَرُونَ...﴾ [آل عمران: ١١١]

ترجمه: آن‌ها [= اهل کتاب، مخصوصاً» یهود] هرگز نمی‌توانند به شما زیان برسانند، جز آزارهای مختصر و اگر با شما پیکار کنند، به شما پشت خواهند کرد (و شکست می‌خورند) سپس کسی آن‌ها را یاری نمی‌کند.

تشویش‌تان چیست؟ طبق این فرمودۀ الله سبحانه وتعالی آن‌ها مرد جنگ و قتال نیستند، هرگز در مقابل‌تان به پای ایستاده نمی‌توانند. شما از گذشتگان مؤمن‌تان؛ کسانی‌که به این مشت یهودی‌که به سرزمین اسلام و مقدسات آن دست‌برد زده اند، هیچ ارزشی قایل نبوده اند، در تعامل با اینان تجربه کافی آموختید! اینان نزد الله سبحانه وتعالی و بندگانش خوارتر و خوردتر از این اند که در اولین قبلۀ مسلمانان استقرار یابند. اینان نزد الله سبحانه وتعالی و بندگانش خوارتر و کوچک‌تر از این اند که در سرزمین مبارک، دولت دائمی داشته باشند. اما این شما هستید که در اطراف فلسطین اردو زده ناظر اوضاع بوده و هیچ تحرکی انجام نمی‌دهید.

ای لشکرها و اردوهای/سپاهیان مسلمانان! آیا در میان شما جوان‌مرد رشیدی یافت نمی‌شود؟ تا این را به خوبی درک نماید که از بین رفتن رژیم یهود و غاصب سرزمین فلسطین، تنها ذریعۀ جنگی صورت می‌گیرد که شما قهرمانان و رزمندگان آن بوده و به تقبیح‌های بی‌شرمانۀ حکام‌تان از تجاوزهای وحشیانۀ یهود اکتفاء ننمایید در جای‌تان ننشسته و تنها به دلیل اطاعت از حکامی‌که به بقای یهود از خود یهود حریص‌تر اند، تحرک ننمایید! شما گوش به یاوه‌گویی‌های حکام می‌باشید؛ در حالی‌که جنگنده‌ها و بمب‌افگن‌های  یهود از راست و چپ غزه را می‌زنند، لشکریان و نیروهای یهود خانه‌های مسلمانان را در شیخ جراح در محاصره داشته و سربازان‌شان بر اقصی یورش می‌برند... بیایید بشنوید که این حکام چه می‌گویند، چون از گفته‌های شان شناخته خواهند شد که این‌ها چه کسانی و یا چه موجوداتی می‌باشند: رئیس جمهور ترکیه و شاه اردن بر اهمیت همکاری برای متوقف‌سازی حملات (اسرائیل) تأکید... و اقدام به یگ‌دسته از تحرکات دیپلوماسی فشرده برای اعمال فشار بر(إسرائیل) نموده است... سعودی به شدیدترین عبارات این تجاوز بر مسجد الاقصی را تقبیح می‌نماید... ولیعهد ابوظبی تمام انواع زور و خشونت را در قدس، اکیداً تقبیح می‌نماید...مصر تهاجم بر اقصی را به دلیل مخالفت بر قوانین بین‌المللی تقبیح می‌نماید... و همانطور مصر با حماس و یهود برای آتش‌بس تماس برقرار می‌نمود... پاکستان تجاوزات اسرائیل را رد می‌نماید... دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی نیروهای مقاومت را به صبر و استقامت فرامی‌خواند... جواد ظریف وزیر خارجۀ ایران اظهار داشت که تنها راه‌حل عادلانه برای قضیۀ فلسطین این است که این قضیه را به ارادۀ فرزندان این سرزمین گذاشته و همه‌پرسی مردمی راه اندازی شود... امیر کویت نیز ابراز تقبیح می‌نماید... وزیرخارجه اردن برای پیشگیری از بی‌جاشدن ساکنان شیخ جراح تماس‌های بین‌المللی از جمله  با امریکا برقرار می‌نماییم... اردن اعلان عملیات نظامی (اسرائیل) در غزه را تقبیح و برای شفافیت تحرک بین‌المللی همراه با سختی‌هایی‌که عاید حال مان شده تدارک می‌بینیم... نشست اضطراری دولت‌های عربی... نشست اضطراری سازمان همکاری‌های اسلامی... وغیره.

این موقف آنان می‌باشد؛ آیا کدام عاقلی و صاحب درکی هست این را نداند که پاسخ جنایات یهود و از بین بردن یهود و بازگشتاندن کامل فلسطین به دیار اسلام، تنها به تحرک لشکریان و اردها/سپاهیان ممکن است و بس؟ آیا کدام انسان بیدار و بابصیرتی هست که نداند پایان دادن به تجاوزات وحشیانۀ یهود تنها به تقبیح نمودن‌های کاذب توخالی و با ترتیب نشست‌های بین‌المللی که در پشت آن‌ها ایجاد این دولت مسخ شده نهفته است، ممکن نیست؟ آیا قضیه فلسطین مجهول بوده و حل آن نیاز به همه‌پرسی مردمی دارد؟ آیا این خود ذلت و خواری نبوده و به معنی به حرکت در نیاوردن اردوهای و لشکرها/سپاهیان از اردوگاهای‌شان نیست؟ آیا این خود مبنای خواری در دنیا و موجب عذاب درناک آخرت نیست؟

ای مسلمانان! لشکرها و اردوها/سپاهیان مجموعۀ شکل یافته از فرزندان، برادران، همسایگان و از کسانی‌باشد که شما با آنان معرفت داشته، در میان‌تان زندگی کرده، شما بر آنان نفوذ دارید... پس چگونه نشسته و از نصرت سرزمین مبارک شانه خالی می‌نمایند؟ چگونه از نصرت مکان اسراء رسول الله صلی الله علیه وسلم شانه خالی می‌نمایند؟ در حالی‌که اردوها و لشکریان/سپاهیان مسلمانان خواری و ذلت دنیا و عذاب آخرت از شما و از خود دور سازند و این است مؤفقیت و کامیابی بزرگ...! از آنان بخواهید که برای به دست آوردن رضایت پروردگارشان و بازگشت عزت خویش، به سوی نصرت برادران خود در فلسطین بشتابند...! کمک‌شان را برای از بین بردن حکام ستم‌کار و برپایی حاکمیت اسلام و تأسیس خلافت راشده‌ای که افضلیت و برتری امت را برایش باز می‌گرداند، بشتابند! الله سبحانه وتعالی چنین می‌فرماید:

﴿كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ﴾ [آل عمران:١١٠]

ترجمه: شما بهترین امتی بودید که به سود انسان‌ها آفریده شده‌اند؛ (چه این‌که) امر به معروف و نهی از منکر می‌کنید و به الله (سبحانه وتعالی) ایمان دارید.

بنا براین  دشمنان الله (سبحانه وتعالی) در مقابل مان جز خوارشده‌گان و ذلت یافته‌گانی بیش نیستند. این تنها ویژۀ یهودی نیست که مهر نیازمندی و ذلت خورده اند، بلکه تمام ستمکاران روی زمین که در تلاش فساد در روی زمین اند، از همین سرنوشت برخوردار اند. ای مسلمانان، از آنان بخواهید که به سوی عزت اسلام و مسلمانان شتابیده و در تمام اطراف و اکناف زمین خیر را گسترش دهند؛ چیزی‌که به اذن و ارادۀ الله سبحانه وتعالی تحقق‌شان حتمی می‌باشد. 

امام احمد در مسند خود به نقل از سلیم بن عامر از مقداد بن اسود روایت می‌نماید که رسول الله صلی الله علیه وسلم چنین می‌فرمایند:

«لَا يَبْقَى عَلَى ظَهْرِ الْأَرْضِ بَيْتُ مَدَرٍ وَلَا وَبَرٍ إِلَّا أَدْخَلَهُ اللَّهُ كَلِمَةَ الْإِسْلَامِ بِعِزِّ عَزِيزٍ أَوْ ذُلِّ ذَلِيلٍ إِمَّا يُعِزُّهُمْ اللَّهُ عَزَّ وَجَلَّ فَيَجْعَلُهُمْ مِنْ أَهْلِهَا أَوْ يُذِلُّهُمْ فَيَدِينُونَ لَهَا»

حزب التحریر

مترجم: علی مطمئن

اميرحزب التحرير

#اقصی_لشکرها و اردوها/سپاهیان را_به فریاد می‌طلبد #Aqsa_calls_armies

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه