پنجشنبه, ۱۷ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :22 صفر 1440
تاریخ میلادی : چهارشنبه، 31 اکتبر 2018م

شماره صدور:۰۲/۱۴۴۰

دفتر مطبوعاتی
ولايه تانزانیا

اعلامیه مطبوعاتی

آن‌ها را آزاد کنید، تروریست نیستند!

حالا یک سال می‌شود که سه عضو از اعضای حزب التحریر-تانزانیا؛ هر یک استاد رمضان ۳۹ ساله، وزیری سلیمان ۳۱ ساله و عمر سالم بومبو ۴۹ ساله به اتهام مرتکب شدن اعمال تروریستی و دهشت‌افگنی، اختطاف شده اند. آن‌ها در مدت قید، علی‌الرغم این‌که از فامیل، اقارب و دوستان‌شان جدا هستند، به اقتصاد آن‌ها صدمه‌ای بزرگی نیز وارد گردیده است. آن‌ها هم‌چنان از محیط غیرصحی، غیرانسانی و عاری از محیط ناسازگاری اجتماعی در زندان به سر می‌برند. با این حال، بسیار ناامید کننده است که قضیه آن‌ها به بهانۀ ناتکمیل بودن شواهد و مدارک کافی در طول سال پس از هردو هفته مورد بررسی قرار می‌گیرد.                                            

ما حزب التحریر-تانزانیا تأکید بر آن داریم که برادران ما بدون شک بی‌گناه می‌باشند؛ چون عدم اعتماد و رضایت تا هنوز در خصوص آغاز رسیدگی به قضیۀ آن‌ها بیانگر این امر می‌باشد. ما هم‌چنان تأکید بر آن داریم که حزب التحریر از بدو‌‌پیدایش‌اش در سال ۱۹۵۳م در خصوص شیوۀ مبارزه‌اش به سوی اسلام بر اساس منهج پیامبر ﷺ استوار بوده و در این راستا خیلی باریک‌بین و محتاط عمل می‌کند.

منهجی‌که منحصر به مبارزۀ فکری و سیاسی پیامبر ﷺ بوده و عاری از هرگونه جبر و اکراه می‌باشد.

ما اعضای حزب التحریر-تانزانیا یک بار دیگر از نهاد‌های تنفیذ حاکمیت قانون این کشور می‌خواهیم تا هرچه زود‌تر به آزاد‌سازی اعضای این حزب مبادرت ورزند. هم‌چنان از نهاد‌های حقوق بشر، رهبران اجتماع، مفکرین، ژورنالیستان و بصورت عموم تمام مسلمانان تانزانیا دعوت به عمل می‌آوریم که صدای خود را برای رهایی برادران ما بلند کنند. ما مخالف با قانون ضد دهشت‌افگنی هستیم و جز این نیست که قانون مذکور بخاطر سرکوبی، شکنجه و ظلم بالای مسلمانان از کشور‌های قدرتمند وضع می‌گردد.

ما به نهاد‌های تنفیذ حاکمیت قانون تذکر می‌دهیم ‌که دولت تانزانیا به دستگیری غیرعادلانه‌ای صد‌ها مسلمان زیر عنوان قانون جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی ادامه می‌دهد؛ در حالی‌که کشور‌های همجوار آن مانند کینیا، یوگندا و ایتوپیا(حبشه) همچو مظنونین را آزاد می‌گذارد. حالا زمان آن است که دولت تانزانیا از کشور‌های مجاور خود درس عبرت بگیرد.

مسعود مسلم

نمایندۀ دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-تانزانیا

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه