سه شنبه, ۰۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :25 رجب 1443
تاریخ میلادی : شنبه، 26 فوریه 2022م

شماره صدور:4/1443

دفتر مطبوعاتی
ولايه تانزانیا

اعلامیه مطبوعاتی

الحمدلله، در نهایت سه تن از اعضای ما رها شدند!

سه تن از اعضای حزب‌التحریر-تانزانیا به نام‌های: استاد رمضان موشی کاکوسو "45 ساله" ،وزیری مکالیاغاندا "37 ساله" و عمر سالوم بومبو "55 ساله" که به اتهام دروغین فعالیت تروریستی اختطاف شده بودند و مدت چهار و نیم سال را در حبس سپری کردند، بالاخره به روز چهار شنبه 23 فوریه/فبروری 2022 از زندان رها شدند. اصلاً تاریخ رهایی آن‌ها به تاریخ 22 فوریه سال روان بود؛ اما بنا بر شرایط دشوار رهایی ایشان یک‌روز به تعویق افتاد. در تمام مدت توقیف آن‌ها به بهانۀ این‌که تحقیق و باز جویی جریان دارد، هیچ رسیدگی و دادرسی به دوسیۀ آن‌ها نشده و علاوه بر آن، آن‌ها از حقوق اساسی خویش که ملاقات با فامیل‌های شان و تدارک غذای درست از بیرون بوده محروم بودند. رهایی آن‌ها بعد از سال‌ها حبس بدون محکمه، در حالی به اتمام رسید که مدیر دادستانی کل(DDP)  پذیرفت که آن‌ها هیچ مدارکی قناعت‌بخش ندارند که بتوان با آن پروسۀ قضایی را به پیش برد.

حزب‌التحریر-تانزانیا، عموم مسلمانان و تمام مردم عدالت خواه از رهایی و بازگشت آن‌ها به سوی خانواده‌های شان که بی‌صبرانه منتظر دیدار‌شان بودند، خوش‌حال شده و به وجد آمده بودند. ما می‌خواهیم از تمام کسانی‌که در رهایی آن‌ها و ایجاد سهولت در این پروسه نقش ایفا نمودند، از قبیل بعضی دانش‌جویان مسلمان، استادان، امامان مساجد و در عموم مسلمانانی‌که برای آن‌ها دعا کرده و حمایت نمودند، سپاس‌گزاری نماییم. هم‌چنان از بسیاری از رسانه‌ها، فعالان، وکلای مدافع، سیاسیون وغیره که صدای‌شان را بلند کرده، نصایح و مشورت دادند، ابراز خرسندی نماییم. ما بیشتر تأکید می‌کنیم که رهایی اعضای ما و ناکامی بازجویی‌های آن‌ها که بعد از چهار سال نتوانستند مدرک و ثبوت علیه آن‌ها پیش‌کش کنند، واضحاً بی‌گناهی آن‌ها را ثابت می‌کند.

طوری‌که ما همیشه اظهار داشتیم که آن‌ها اشخاص صلح‌جو  و فامیل‌دار هستند که برای تغییر جامعه همگام با حزب‌التحریر که با راهکار های مشخص و واضح بر منهج پیامبر ما محمد صلی الله علیه و سلم با طریقۀ منحصر به فردی‌که محدود بر فعالیت‌های معنوی و سیاسی بوده و بدون استفاده از ابزار فزیکی و ایجاد خشونت کار و فعالیت می‌نمایند. هم‌چنان برای تمام کسانی‌که به اتهام های دروغین دستگیر شده و در حبس قرار دارند، مسلمان یا غیر مسلمان تقاضای تأمین عدالت را داریم تا آن‌ها با ضمانت رها شده یا برائت داده شوند.

در نتیجه ما بازگو می‌کنیم که عدالت تحت ایدیولوژی استعمارگر کپیتالیزم ذاتاً مزخرف و واهی است. بدون شک، عدالت واقعی تنها تحت حاکمیت قوانین نازل شدۀ الهی با نظام خلافت بر منهج نبوت که بالای تمام مردم صرف نظر از دین، نژاد، جنسیت و قوم و قبیله تطبیق می‌گردد، خواهد تابید! و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین!

مسعود مسلم

نماینده مطبوعاتی حزب التحریر-تانزانیا

 مترجم عبدالرحمن قاطع

 

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه