جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :25 شوال 1439
تاریخ میلادی : دوشنبه، 09 جولای 2018م

شماره صدور:۲۴/ ۱۴۳۹ AH

دفتر مطبوعاتی
بريطانيا

اعلامیه مطبوعاتی

مسلمانان باید علیه ایدیولوژی سیکولریزم تظاهرات نمایند که باعث یکه‌تازی ترامپ در میدان قدرت شده است

(ترجمه)

دیدار هفتۀ جاری رئیس جمهور دونالد ترامپ به انگلیس فرصتی برای اکثریت افراد خواهد بود تا توسط راه‌اندازی یک سلسله تظاهرات در سراسر کشور ناخوشنودی و نفرت خود را اظهار کنند. ‏مردم در خصوص ریاست جمهوری ترامپ به اندازۀ کافی از موضع‌گیری وی با کوریای شمالی گرفته تا بی‌‌اعتنائی او در مورد حقوق پناهجویان در امریکای ناراض و خشمگین اند. برخورد متکبرانه‌ای او و ظاهر شدن او به بدترین اخلاق انسانی، در دنیای سیاست خشم و عصبانیت اکثریت را به خود انباشته است. از سوی دیگر، مسلمانان به ویژه با صدور اعلامیه‌های ترامپ علیه جوامع‌شان زیادتر ستم دیده اند، مثلاً: پالیسی تبعیض‌آمیز او عیله مسافرین سرزمین‌های اسلامی و هم‌چنان انتقال سفارت امریکا به بیت‌المقدس نشان دهندۀ حمایت‌اش از دولت یهودی اشغالگر است.

با چنین موج گستردۀ شکایات علیه این مرد واقعاً روانی و منفور، این را واضح می‌سازد که تمرکز تظاهرکننده‌گان بر خود ترامپ خواهد بود، نه مفکوره‌هایی‌که او پیشکش می‌کند تا تطبیق شود. به هر حال، قضایای گذشته نباید فراموش شود، به طور مثال: پالیسی مهاجرت غیرانسانی، که او در امریکا بسیار تندروانه وضع نمود، در واقع همان پالیسی است که در ریاست جمهوری اوباما طرح شده بود. نادیده‌ گرفتن حقوق فلسطینیان مظلوم و حمایت او از دولت یهودی اشغالگر در واقع همان رویکردی است که قبل از وی رؤسای جمهور امریکا در ۷۰ سال گذشته انجام داده اند. ‏ترامپ بر نظم جهانی فعلی نیز اهانت کرد، حال‌ آن‌که سخنان رُک و پوست‌‌کندۀ او تقریباً ادامۀ سیاست خارجی امریکا از زمان ۱۹۴۰م بدین‌سو می‌باشد. ریختاندن خون انسان‌ها برای منافع امریکا در سوریه، یمن، لیببا و مصر در اصل یک پالیسی منسجمی است که در طی سال‌های اخیر توسط تمام رؤسای جمهور‌ امریکا وضع و تطبیق شده است.

بنابر این، اکثریت اتباع امریکا بر این واقعیتی‌که ترامپ به حیث رهبر‌شان است، اظهار شرمنده‌گی می‌کنند، در حالی‌که  ایدیولوژی وی همان ایدیولوژی سرمایه‌داری است که قبل از او دولت‌ها و رؤسای جمهور به آن تکیه زده بودند. این نظام اقتصادی سیکولری سرمایه‌داری یگانه نظام فاسدی است که چرخ آن را تمام رؤسای جمهور قبلی امریکا به گردش آورده اند تا تمنای تسلط بر منافع تمام دنیا را داشته و حقوق اتباع کشور‌های خارجی را نادیده بگیرند. پالیسی ترامپ، مانند رؤسای جمهور قبلی، به هدف سرمایه‌دار شدن یک طبقۀ کوچک نخبگان امریکایی نسبت به تمام مردم جامعه است.

این همان ایدیولوژی سیکولری است که انگلیس را قادر ساخت تا بیشترین استعمار را در جهان قبل از امریکا، به هدف سرمایه‌دار شدن یک طبقۀ خاص نخبگان همان عصر، انجام دهد. این همان حرص و طمعی است که نخبگان کوچک لیبرال امروزی را وادار ساخت تا با آیندۀ مردم توسط شکست خود در همه‌پرسی بریگزیت(Brexit) بازی کنند.

مردم عام انگلیس و امریکا دلایل زیادی دارند تا بر رهبران‌شان خشمگین شوند، درست مثل مردم ستم دیده‌ای که در بقیه جهان که شدیداً از سیاست خارجی شیطان صفت این دو دولت استعمارگر رنج می‌برند. اگر خشم اعتراضی تنها بر افراد مانند "ترامپ و می" متمرکز شود، کار اشتباهی است، چون تا زمانی‌که حقیقت ایدیولوژی زهرآگینی‌که آن‌ها اجرا می‌کنند، آشکار نشود، این اعتراضات علیه فرد تنها رنج مردم را در جهان طولانی می‌سازد و بس.

بنابر این، مردم همه باید نسبت به  کابوس وحشتناک روش زنده‌گی "دموکراتیک سرمایه‌داری سیکولریستی" آگاه باشند تا درک شود که این نظام به تنهایی خود عامل استعمار جهانی امروزه می‌باشد، که یا تحت پالیسی‌های ترامپ، اوباما، می و یا هم هر رهبر سیکولر دیگر در چارچوب یک دولت مجسم می‌شود. بدانید که رهبران در اریکۀ قدرت می‌آیند و می‌روند، مگر ایدیولوژی سیکولریستی آنان باقی خواهند ماند. بناءً ما به مسلمانانی توصیه می‌کنیم که می‌خواهند با بسیار ناچاری همراه مردم عادی، که خشمگین و ناامید اند، پیوسته و برای معترضین، عامل اصلی این استعمار جهانی را آشکار بسازند. اگر ما صدای خشمگین خود را تنها علیه یک فرد؛ یعنی ترامپ بلند کنیم، کاملاً اشتباه است؛ زیرا درین صورت ما سهواً و غیرمستقیم از آجندای سیکولری یک رهبر دیگر حمایت خواهیم کرد، که نه تنها بدبختی جهان را کاهش خواهد داد؛ بلکه به طول آن می‌افزاید.

فلهذا مسلمانانی‌که به طریقۀ اسلامی زنده‌گی خود را نگهداشته اند، در واقع نقش حیاتی را در آشکار کردن دروغ‌ و فساد "ایدیولوژی سیکولر سرمایه‌داری" بازی می‌کنند و این مسلمانان نقش حیاتی خود را در چارچوب یک دعوت به منظور فعالیت برای احیای زنده‌گی اسلامی در سرزمین‌های اسلامی توسط تأسیس مجدد خلافت راشدۀ ثانی برمنهج نبوت ایفا می‌کنند تا استعمار جهانی خاتمه یابد.

﴿يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اسْتَجِيبُوا لِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاكُمْ لِمَا يُحْيِيكُمْ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَقَلْبِهِ وَأَنَّهُ إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ﴾

[انفال: ۲۴]

ترجمه: ‏‏ای مؤمنان! فرمان الله(سبحانه‌و‌تعالی) را بپذیرید و دستور پیامبر او را قبول كنید؛ هنگامی‌كه شما را به چیزی دعوت می‌كنند كه به شما زندگی(ماد و معنوی و دنیوی و اخروی) می‌بخشد، و بدانید كه الله(سبحانه‌و‌تعالی) ميان انسان و دل او جدائی می‌اندازد(و می‌تواند انسان را از رسیدن به خواست‌ها و آرزوهای دل باز دارد و او را بمیراند و نگذارد عمر طولانی داشته باشد كه مهم‌ترین آرزوی دل هر انسانی است)، و بدانید كه همگان در پیشگاه الله(سبحانه‌‌‌و‌تعالی) گرد آورده می‌شوید(و به حساب و كتابتان رسیدگی می‌گردد).‏

یحیی نسبت

نمایندۀ مطبوعاتی حزب التحریر-بریتانیا

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه