جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :25 ذولقعده 1439
تاریخ میلادی : جمعه، 10 آگوست 2018م

شماره صدور:۱۴۳۹ AH/۲۶

دفتر مطبوعاتی
بريطانيا

اعلامیه مطبوعاتی

بوریس پوپولیست، به خاطر سرپوش گذاشتن بر ناکامی‎‌های سبک زندگی سیکولری‌اش، به‌‌ زنان مسلمان ‌حمله می‌کند!

(ترجمه)

بر هیچ کس پوشیده نیست که بوریس جانسوری وزیر خارجۀ سابق بریتانیا و مدعی مقام نخست وزیری، اسلام و مسلمانان را به چشم حقارت می‌بیند. او اخیراً حس نژاد پرستی را آشکار و تنفرش را نسبت به اسلام و هر کسی‌که به خوانش غلط‌اش سهم ندارد، بطور کامل و صریح اظهار کرد. بناءً جای تعجب نیست که او و رسانه‌های بریتانیا یک بار دیگر، جهت به دست آوردن حمایت رأی دهندگان روبه افزایش راست‌گراها، در تلاش حمله به ارزش‌های اسلامی اند.

امروزه سیاسیون و متعصبین سیکولر در اروپا زن مسلمان را به عنوان یک هدف آسان می‌بینند که به راحتی مورد آماج حملات‌شان قرار می‌دهند. آنان تصور می‌کنند که پوشش زنان مسلمان از طرف مردان بر آن‌ها تحمیل می‌شود، ولی آنان نمی‌توانند درک کنند که چرا بسیاری از زنان مسلمانان بصورت داوطلبانه آزادی‌خواهی غربی و آزادی زنان آن را نمی‌پذیرند. چیزی‌که آن‌ها نمی‌خواهند بفهمند این است که اسلام اذهان مردان و زنان را از غلامی و اسارت مروجین فرهنگ سیکولر آزاد می‌کند، تا مخلصانه تنها خالق را اطاعت کنند. این بی‌اعتنایی که مسلمانان نسبت به هوس‌ها و تمایلات دیگران دارند، در واقع، نفرینی است بر نخبگان سیکولر، کسانی‌که سخت می‌خواهند تا مردان و زنان را فقط برای ماندن در اسارت غربی "آزاد" کنند، هم در این‌جا و هم در دیگر کشور‌ها.

هرگاه نخواهید چیزی را که در داخل آیینه هست ببینید، راحت‌تر این است که جای آیینه را تغییر دهید. بوریس و دیگر سیاست‌مداران نیز دقیقاً همین کار را انجام می‌دهند، آن‌ها نمی‌توانند خرابی‌هایی را که ایجاد کرده‌اند، اعم از خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا، اقتصاد، اختلافات مداوم و نفرتی که ناشی از کوتاهی و قصور آنان است، بپذیرند. بوریس مرد سازمان‌دهی است و تنها به منافع نخبگان کپیتالیزم که بریتانیا را حرکت می‌دهند وفادار می‌باشد. او به عنوان یک محافظه‌کار راست واقعی، نمی‌شد که کنترول سقوط کشتی "تریزامی" را به عهده بگیرد؛ چون از طرف دیگر، حرکت‌اش برای سرنگونی خروج بریتانیا از اتحادیۀ اروپا، از طرف حکومت در جریان است. حال می‌بینیم که او بار دیگر خود را به عنوان مدافع بریتانیا جلوه می‌دهد و سخت امیدوار است که شهرت‌اش را در میان آن عده از مردم بریتانیا که با نشنلیزم بیگانه‌ هراسی-توسط حکومت و رسانه‌ها در دو دهه اخیر- تغذیه شده‌اند، افزایش دهد.

بوریس و دیگران به منظور افزایش شهرت‌شان، به انداختن تیر‌های ناچیز‌شان نامردانه به طرف زنان مسلمان ادامه می‌دهند، ولی در حقیقت، آنان تنها عیوب ایدیولوژی آزادی سیکولر را نمایان می‌کنند. آن‌ها نمی‌توانند فکر را با فکر پاسخ دهند؛ به‌طور مثال: مناظرۀ صحت ارزش‌های اسلام که بر اساس عقیدۀ اسلامی است در مقابل ارزش‌های آزادی که بر اساس عقیدۀ سیکولری می‌باشد. آنان در این مناظره پایه‌یی ندارند که بر آن بایستند، ازین‌رو، با عجز تمام، می‌کوشند که به عزت زنان مسلمان هجوم ببرند؛ تا که ناشایستگی خود و روش زندگی سیکولریستی را پنهان کنند.

هدف بزرگ رئیس‌جمهور پوپولیست(عوام‌گرای) امریکا این بود که رئیس جمهور ایالات متحده را قهرمان نشنلیزم و متنفر از بیگانه بسازد، و بعد از ملاقات بوریس با مغز متفکر ترامپ "استیو بنون"، بنظر می‌رسد که او نیز در حال تعقیب این برنامه است. رأی دهندگان امریکا از تهی مغزی سیاست‌مداران‌شان آگاه شده‌اند، همین‌طور یک تعداد از اروپائیان نیز این چنین افرادی را دارند. موج پیروزی‌های اخیر کاندیدان پوپولیست(عوام‌گرا) نشان داد که با سرزنش دیگران، انتخابات را می‌توان به راحتی برنده شد. هرچند مردم تصور می‌کنند که منتخب جدید‌شان تغییرات لازم را خواهد آورد، ولی بعدها که درک کردند که در واقع هیچ تغییر نیامده‌است، کاملاً مأیوس می‌شوند.

نظام سیکولر سرمایه‌داری روز به روز بشریت را به قهقرا می‌برد. رهبران و سیاسیون آن هیچ‌گونه راه‌حلی برای مشکلات بی‌پایان و بدبختی‌یی که برای جهان ایجاد کرده‌اند، ندارند. از طرف دیگر، اسلام توانایی‌اش را در یک‌جا کردن بشر و حل مشکلات جمعی‌شان ثابت کرده‌است، با انسانیت و عدالت، و به روشی که با فطرت بشر مطابقت دارد. در مقابل این بدرفتاری سیاست‌مداران و رسانه‌ها در غرب، مردان و زنان مسلمان تنها مجبور اند که در مقابل این ایدیولوژی وحشت‌آور سیکولر که افراد معمولی جهان فعلاً به آن تن داده‌اند، از خود واکنش نشان دهند.

می‌خواهید بفهمید که چرا این ارزش‌ها باید بر بشریت تحمیل شود؟ این‌ها هیچ اساس فکری ندارند و انتخاب نشده‌اند، بلکه به زور بر مردم تحمیل شدند و با دروغ، که این بهترین چیزی است که داریم، به آنان فروخته‌اند. مسلمانان عقیدۀ ذهنی و نظام عالی برای زندگی دارند که می‌تواند همه را راضی کند، و در میان‌شان در هنگام  ترک فساد و هر فرصتی برای دسترسی به ظلم، عدالت را ظاهر می‌کند. این حقیقتی است که بوریس‌های این جهان می‌کوشند پنهان کنند، و مسلمانان مکلف‌اند که آن را برای رساندن به گوش همه، آشکار کنند.

﴿وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ﴾
[آل عمران: ۱۳۹]

ترجمه: و سست نشوید! و غمگین نگردید! و شما برترید اگر ایمان داشته باشید!

یحیی نسبت

عضو دفتر مطبوعاتی حزب‌التحریر در بریتانیا

مترجم: محمد حارث پویا

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه