جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :19 شوال 1442
تاریخ میلادی : دوشنبه، 31 می 2021م

شماره صدور:1442 AH/ 19

دفتر مطبوعاتی
بريطانيا

اعلامیه مطبوعاتی

برتری‌طلبان سکولار برای خاموش ساختن صدای حمایت از فلسطین، افراط‌گرایی را من‌حیث حربه استفاده می‌کنند

حاکمان افراط‌گرای بریتانیوی به عوض شرم از حمایت بمباردمان مرگبار مردان، زنان و اطفال معصوم غزه، در صدد اند تا با دروغ‌های شاخ‌دار خود قضیۀ اشغال فلسطین را تحت عنوان یهودستیزی بپوشانند.

فلسطین برای هر مسلمان قضیه حیاتی است و خواهد بود، طوری‌که قلب هر مسلمان با آن گره خورده است. هیچ‌گونه بغض و کینه نژادپرستانه پنهانی در قلب‌های مسلمانان در مقابل یهودیان چنان‌که در سراسر اروپا موجود می‌باشد، وجود ندارد. مخالفت مسلمانان با قضیه اشغال فلسطین آشکار کننده ایدیولوژی افراطی و یا قرائت افراط‌گرایانه اسلام نمی‌باشد. برچسپ از جانب افراط‌گرایان سکولار بر مسلمانان که برای حمایت از فلسطین صدای خود را بلند می‌کنند، حقیقت نداشته و  جز تخیلات بیمار گونه سرمایه‌داران سکولار که فکر استعمار دنیا را به هر راه و قیمت ممکن به سر دارند، چیزی بیش نیست. آن‌ها همیشه از حاکمان دیکتاتور و شیطان ‌صفتی‌که مردم خویش را شکنجه و به قتل رسانده است، حمایت نموده و جانب‌داری کرده اند. بناءً آن‌ها با بی‌شرمی تمام از مستبدان صهیونست که سیستم اپارتاید دیگری را به راه انداخته اند و بدون هیچ‌گونه تمایزی فلسطینیان مظلوم را در خانه‌های‌شان بقتل می‌رسانند، حمایت می‌نمایند.

صهیونیزم تنها توسط انگلیس و آمریکا من‌حیث یکی از اهداف جاه‌طلبانه‌شان حمایت شد، هم‌چنان یهودیان قرن‌ها به دلیل سوء ظن که نسبت به ایشان در اروپا موجود بود مورد سوء استفاده قرار می‌گرفت. حالا که شهروندان عادی حمایت از چنین پالیسی فاسد ایشان را مورد سوال قرار می‌دهند، جاه‌طلبان سکولار در میان طبقه حاکم و نخبه احساس می‌کنند که موضوع اشغال فلسطین را با متهم ساختن مسلمانان به یهودستیزی و افراط‌گرایی خفه سازند تا از یک‌سو افکار عامه را اغوا نمایند و از سوی دیگر موضوع اشغال فلسطین را بر ایشان بقبولانند.

بناءً، مسلمانان بریتانیا نباید اجازه دهند که محبت آن‌ها نسبت به مسجد الاقصی برچسپ افراط‌گرایی زده شود و هم‌چنان ما نباید اجازه دهیم تا نگرانی ما برای عدالت و صلح واقعی برچسپ افراط‌گرایی بخورد.

اسلام یگانه نظام بوده و هست که به مسلمانان، یهودیان و عیسوی‌ها اجازه می‌دهد تا من‌حیث همسایه‌ها در فضای صلح زندگی نمایند؛ در حالی‌که افراط‌گرایان متعصب در طبقه حاکم بریتانیا میخواهند تا این حقیقت را با دروغ‌های یهودستیزی کتمان نمایند.

انتقاد از اعمال زشت و شنیع اشغالگران فلسطین قضیه حقیقت و عدالت مسلمانان بوده و ارتباطی با نژاد‌پرستی و یهودستیزی ندارد، پایان اشغال فلسطین برای مسلمانان مسئله صلح واقعی و عدالت می‌باشد؛ طوری‌که سرزمین اشغال شده هرگز شاهد صلح نمی‌باشد. ندا برای تأسیس خلافت اسلامی بر منهج نبوت هیچ گونه ارتباط با اسلام مورد تصور آنها ندارد؛ بلکه راه برای پایان استعمار برتری طلبان سکولار می‌باشد تا نظام فاسد آن‌ها را با نظام عادل که همه شهروندان در مقابل قانون مسئولیت یکسان داشته صرف نظر از عقیده، رنگ و وضعیت مالی آن‌ها، جای‌گزین نماید.

از جانب دیگر سرمایه‌داران سکولار افراطی، کسانی‌که هر حرکت ضد اشغال فلسطین را برچسپ ضدیهودیت و نژادپرستی می‌زنند، با تعصب عمیق که نسبت به اسلام و مسلمانان دارند، ایشان را در برابر سرسختی و قساوت خویش کور ساخته اند. اساساً آن‌ها معتقد به شریک‌ساختن امتیازات نامشروع خود با جهانیان نیستند. بناءً، آن‌ها از روی تعصب با نظام عادل اسلام مخالفت می‌ورزند، نظامی‌که هدف آن تقسیم دوبارۀ سرمایه به  شکل مناسب آن می‌باشد. آن‌ها نگران صلح واقعی در خاور میانه نیستند؛ طوری‌که ادامه تنش‌ها آنها را در تطبیق پلان‌های استعماری یاری رسانده و جیب‌های‌شان را پرتر می‌سازد. افراط‌گرایی و شیطان واقعی ایدیولوژی آن‌ها است؛ آنانی‌که دیگران را برای جنایات که خودشان انجام داده است مقصر می‌دانند  تا بتوانند جهانیان را برای یکی دو روزی فریب دهند.                                                           

پیش‌بینی غلط آن‌ها نشان دهندۀ زوال و انحطاط آنهاست، آنان چنین پنداشتند که گویا تمام جهان از سیاست ظالمانه آن‌ها چشم پوشی خواهد کرد و از خرده معلومات که با جبر با مردم شریک می‌سازند خرسند خواهند بود، این درحالی‌ست که الله سبحانه و تعالی انسان‌ها را با عقل و وجدان خلق کرده است. تعداد زیاد مردم عام اشتباه بودن خواب‌های سرمایه داران را درک کرده است، دروغ‌های دموکراسی و وجدان ایشان آن‌ها را از خواب غفلت بیدار کرده است و دیگر تحمل بی‌عدالتی و استبدادشان را ندارند. خاصتاً مسلمانان در فلسطین متأثر از اعمال بی‌رحمانه شده اند به دلیل این‌که الله سبحانه و‌تعالی در قران کریم از آن‌ها یاد کرده است، پیامبر صلی الله علیه وسلم  را به آنجا فرستاد تا امام سایر پیامبران علیهم السلام شود و آن مکان مقدس در زمان خلافت عمر ابن خطاب رضی الله عنه بدون جنگ و خونریزی فتح شد، برعلاوه این‌ها، قران کریم مؤمنین را برای برپایی عدالت، کمک به مظلومان هنگامی‌‌که برای کمک ندا می‌زنند، فرا خوانده است.

این وجیبۀ هر مسلمان است تا در مقابل ادعای ضدیهودیت، نژادپرستی، افراط‌گرایی، بنیادگرایی و هر اعتقاد دیگری‌که به مسلمانان ربط داده می‌شود، ایستادگی نموده مخالفت نماید؛ در مقابل ما باید با خونسردی نفاق نهفته در این چنین ادعاها و ادعا کننده‌ها را برملا سازیم

﴿بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْبَاطِلِ فَيَدْمَغُهُ فَإِذَا هُوَ زَاهِقٌ وَلَكُمُ الْوَيْلُ مِمَّا تَصِفُونَ‏﴾ [انبیاء:18]

ترجمه: "بلکه (ما چنین نمی خواهیم و) و حق را به جان باطل می اندازیم و حق مغز سر باطل را از هم می پاشد و باطل هرچی زودتر محو و نابود می شود. وای برشما ( ای کافران) به سبب توصیف که می کنید ( از بی هدفی جهان، و از افترایی که بر الله و فرستاده یزدان می بندید."  

یحی نسبت

نمایندۀ مطبوعاتی حزب التحریر-بریتانیا

مترجم: خالد "سیف الله"

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه