سه شنبه, ۲۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۳۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
قرار گرفتن دو سوم ثروت جهان در دست یک درصد از ساکنین جهان تا سال ۲۰۳۰م
بسم الله الرحمن الرحيم

قرار گرفتن دو سوم ثروت جهان در دست یک درصد از ساکنین جهان تا سال ۲۰۳۰م

همواره ثروتمندان اموال بیشتر از حد اوسط درآمدشان را جمع‌آوری می‌کنند و به همین سبب فاصله میان ثروتمندان و فقرا در طول چند سال محدود آینده بیشتر از این افزایش خواهد یافت. بر اساس تازه‌ترین تحقیقات و مطالعات انجام شده، در جریان ۱۲ سال آینده، بیشتر از دو سوم ثروت جهان در دست فقط ۱درصد از ساکنین جهان قرار خواهد گرفت و افزایش دارایی افراد ثروتمند به تناسب ۶درصد در سال، از سال ۲۰۰۸م به این طرف هم‌چنان ادامه دارد و نظر به سال گذشته، میزان اشخاصی‌که نیمی از ثروت جهان را در دست دارند، به ۱درصد رسیده است. با ملاحظه نمودن میزان رشد این حالت، در طول چند سال محدود آینده و تا سال ۲۰۳۰م، ثروت مندان بر ۶۴درصد از مجموع ثروت جهان تسلط خواهند یافت. این گزارش طبق ارزیابی‌های ارائه شده از سوی مجلس عمومی بریتانیا می‌باشد که به روز شنبه در انترنت به نشر رسید.

در هنگام مقایسه، مقدار باقی مانده که به ۹۹درصد یا بیشتر از ۷ میلیارد شخص می‌رسد، فقط در جریان یک سال شاهد افزایش دارایی‌های‌شان به اندازۀ کمتر از ۳درصد بوده اند و اگر این تمایل به افزایش ثروت ادامه یابد، توقع می‌رود که در سال ۲۰۳۰م، ثروت جهان به ۱۹۵ تریلیون دالر برسد. طبق گزارش ارزیابی ثروت، که توسط موسسه نایت فرانک تهیه گردیده است، توقع می‌رود که تعداد اشخاصی‌که دارایی بیش از حد دارند و کم‌تر از ۳۰ میلیون دالر نمی‌باشد، تا آغاز سال ۲۰۲۶م حد اقل به ۶۰درصد خواهد رسید. دبی دارای بلندترین جایگاه در داشتن میلیونرهایی‌که دارایی‌های‌شان از ۱۰میلیون دالر کم نیست، می‌باشد. شرکت‌های عامه در هر یک از ممالک شرق میانه، از ۶۳درصد از اشخاص ثروتمند در امارات نمایندگی می‌کنند. (منبع: خبرگزاری خلیج)

بدون شک نظام سرمایه‌داری در جهان، زمینۀ جمع‌آوری مقدار زیادی از ثروت را برای ثروتمندان فراهم ساخته است. ننگ بزرگ این است که بعضی از کشورهای اسلامی در حالی از داشتن میلیاردرها ابراز فخر می‌کنند که بیشتری از ساکنین این کشورها در فقر و تنگدستی به سر می‌بردند.

ذبیح الله رضوان

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه