پنجشنبه, ۱۷ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۸م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
فقط خلیفه از توهین به رسول الله مبارک و حمله بر قرآن مجید جلوگیری خواهد کرد!
بسم الله الرحمن الرحيم

فقط خلیفه از توهین به رسول الله مبارک و حمله بر قرآن مجید جلوگیری خواهد کرد!

(ترجمه)

خبر

در ۲۲ آگوست در شهر برگن نارویژ در جریان اعتراض علیه اسلام و مسلمانان، رهبر گروه "اسلام‌گرایی نارویژ را متوقف کنید" مورد ضرب و شتم قرار گرفت. روزنامۀ VGNO گزارش داد: «رهبر گروه "اسلام‌گرایی نارویژ را متوقف کنید" در برگن مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سرش پس از حادثه خونریزی می‌کرد. سپس در بعد از ظهر شنبه لارس تورسن، رهبر این دسته، در مراسمی در برگن مورد حمله قرار گرفت و از آن طرف پلیس چند تن را دستگیر کرد.»

در ۲۸ آگوست در مالموی سوئد به دنبال سوزاندن علنی قرآن کریم توسط نمایندگان حزب راست‌گرای افراطی معاملات مستحکم دنمارک، شورش‌ها به‌پا شد. آژانس خبری سیدسوینسکن گزارش داد: «تظاهرات علیه سوزاندن قرآن کریم عصر جمعه در منطقه روزنگارد مالمو شدت گرفت. به سمت پولیس مواد محترقه پرتاب شد، آتش‌سوزی در خیابان آمیرالیسگاتان آغاز و چندین موتر/اتومبیل به آتش کشیده‌شد. پولیس این حادثه را به عنوان شورش‌های خشونت‌آمیز توصیف کرد و چندین نفر نیز دستگیر شدند.»

هم‌چنین، شورش‌ها در ۲۹ آگوست در اسلوی نارویژ نیز آغاز شد، پس از آن‌که اعضای گروه "اسلام‌گرایی نارویژ را متوقف سازید" قرآن را به صورت علنی پاره نمودند، بر روی آن ادرار کردند و آن را مانند یک توپ فوتبال لگد زدند. VG.NO گزارش داد که ۲۹ نفر پس از مخالفت با اعتراضات دستگیر شدند. هنگامی‌که سازمان ضد اسلامی SIAN تظاهرات ضد اسلام و ضد مسلمانان را در اسلو در نزدیکی پارلمان ترتیب داد، چند صد معترض در میدان جمع شدند.

به تاریخ ۳ سپتمبر خبرگزاری سیدسوینسکن گزارش داد: «پس از قتل عام‌ها در مالمو، اکنون قرآن در وادودان در استاکهلم نیز سوزانده می‌شود. این راسموس بالودان تحریک‌گر قصد دارد قرآن را در استاکهلم بسوزاند و در پنج مکان درخواست مجوز کرده‌است. بنابراین، پولیس دوباره مجبور خواهد شد برای محدود کردن آزادی اجتماعات و آزادی بیان اقدام کند.»

در اول سپتمبرمجله فرانسوی شارلی ابدو نیز انتشار کاریکاتورهای تمسخرآمیز رسول الله صلی الله علیه و سلم را، که باعث حملۀ تروریستی سال ۲۰۱۵ م شد، تکرار کرد.

تبصره

طی چند سال گذشته، حملات به اسلام و مسلمانان افزایش یافته‌است، طوری‌که کاریکاتورهای رسول الله صلی الله علیه وسلم منتشر شده و قرآن سوزانده شده و مورد تمسخر قرار گرفته‌است. کافران با تمام بی‌ادبی و مصونیت از مجازات، نفرت خود از اسلام و مسلمانان را با توهین به الگوی‌مان آشکار می‌کنند. این وضع از این واقعیت سرچشمه می‌گیرد که هیچ دولتی از سرزمین‌های مسلمانان، این کفار را مورد بازپرس قرار نداده و هیچ حاکمی حتی یک سرباز برای مجازات آنان نفرستاده‌است. حتی پادشاهان عربستان سعودی نیز که خود را حافظان حرمین شریفین اعلان می‌کنند نیز جرئت ندارند کفار را به‌خاطر جرم‌شان در برابر رسول الله صلی الله علیه وسلم و قرآن کریم محاسبه کنند.

ما باور داریم که پاسخ مسلمانان دیر نخواهد بود. تمام مسلمان رسول الله صلی الله علیه و سلم را دوست دارند و تمام مسلمان قرآن الهی را در قلب‌شان جای می‌دهند. به‌همین دلیل، مسلمانان بیرون می‌شوند و اعتراض می‌کنند و این اعتراضات غالباً به شکل شورش در می‌آید. سپس کفار بلافاصله هجوم می‌آورند تا مسلمانان را بد نشان دهند؛ بنابر این مسلمانان شورش می‌کنند، و به یک روزنامه ویا... حمله می‌کنند. بلی، چنین اغتشاشاتی مشکلات مسلمانان را حل نمی‌کند و بلی این بد است؛ اما الله سبحانه وتعالی می فرماید:

﴿یسْأَلُونَكَ عَنِ الشَّهْرِ الْحَرَامِ قِتَالٍ فِیهِ قُلْ قِتَالٌ فِیهِ كَبِیرٌ وَصَدٌّ عَن سَبِیلِ اللّهِ وَكُفْرٌ بِهِ وَالْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَإِخْرَاجُ أَهْلِهِ مِنْهُ أَكْبَرُ عِندَ اللّهِ وَالْفِتْنَةُ أَكْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ﴾

(بقره: ۲۱۷)

ترجمه: از تو درباره جنگ كردن در ماه حرام می‌پرسند. بگو: جنگ در آن (گناهی) بزرگ است، ولی جلوگیری از راه الله (سبحانه وتعالی) و بازداشتن مردم از مسجدالحرام و اخراج ساكنان‌اش از آن و كفر ورزیدن نسبت به او سبحانه و تعالی، در پیشگاه الله (سبحانه وتعالی) مهم‌تر از آن است، و برگرداندن مردم از دین ( با ایجاد شبهه‌ها در دل‌های مسلمانان و شكنجۀ ایشان وغیره) بدتر از كشتن است.

کفار اعتراف نمی‌کنند که آن‌ها مسلمانان را به سمت این شورش‌ها سوق داده‌اند و خود را نیز محکوم نمی‌کنند. این کفار در ناباوری خود غرق اند و نمی‌دانند که این کار اشتباه‌تر است. علاوه بر این، کافران می‌خواهند مسلمانانی را که به الله سبحانه وتعالی ایمان دارند با شدیدترین حالت گمراه کنند. برای هر مسلمان عاقلی روشن است که فقط دولت خلافت اسلامی به رهبری یک حاکم صالح می‌تواند این وضعیت را اصلاح می‌کند، و این واقعیت در تاریخ مسلمانان اتفاق افتاده است. هنگامی‌که کافران در انگلیس می‌خواستند رسول الله صلی الله علیه وسلم را مسخره کنند، خلیفۀ عثمانی آن‌ها را تهدید به مجازات کرد و کافران فوراً فکر چنین جنایاتی را از سر خود بیرون کردند.

 امروز، مسلمانان به دنبال تأسیس دولت اسلامی، یعنی خلافت راشده بر منهج نبوت استند، دولتی‌که پاسخ هر استهزا کنندۀ الگوی اسلام و مسلمانان را خواهد داد؛ باشد که  الله سبحانه وتعالی ما را یاری کند.

نویسنده: إلدر خمزین

عضو دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب‌التحریر

مترجم: احمد صادق امین

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه