جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
نکات مهم به طور عموم برای همه مسلمانان و به طور خاص برای مسلمانان روسیه و اوکراین
بسم الله الرحمن الرحيم

نکات مهم به طور عموم برای همه مسلمانان و به طور خاص برای مسلمانان روسیه و اوکراین

(ترجمه)

خبر:

زمانی‌که روسیه در سال 2014 شبه جزیره کریمه را ضمیه خاک خود کرد، اوکراین ارتش‌اش را مدرن کرده است؛ اما ارتش روسیه هم‌چنان از نظر نیروی انسانی و تجهیزات نظامی برتری قابل توجهی دارد. (سایت الجزیره)

تبصره:

نکات مهم و خاص، ‌که به مسلمانان روسیه و اوکراین و به طور عموم به مسلمانان جهان، ارتباط می‌گیرد:

  1. این جنگ، جنگ باطل با باطل است که تعدادی زیادی از مسلمانان در این دو کشور و به ویژه در روسیه وجود دارد. به هیچ طریق نباید مسلمانان که در این دو دولت زندگی دارند، کمک مادی و یا معنوی انجام دهند؛ چون این کار منجر به نصرت باطل می‌شود. بناءً در این جنگ مسلمانان هیچ منفعت بزرگ و یا کوچک ندارند و نباید فراموش کنیم که روسیه دشمن فعلی مسلمانان است؛ چون ملیون‌ها مسلمان را در سوریه در جلو دید همه جهان آواره و قتل‌عام کرده است. اگرچه اوکراین نسبت به روسیه دشمنی کمتری با مسلمانان دارد؛ ولی این واقعیت را نفی نمی‌کند که این کشور یک دولت کافر و باطل می‌باشد و حمایت از آن در جنگ و ریختن خون مسلمانان به خاطر حمایت کردن از آن باطل و ناجایز است.
  2. در اینجا لازم است که تذکر دهیم؛ مسلمانان حتی اگر مناطق زندگی آن‌ها دور و در بسیاری از سرزمین‌ها و در قاره‌های مختلف پراکنده هستند؛ اما آن‌ها به غیر از مردم امت واحد هستند؛ صلح و جنگ‌شان واحد است. جایز نیست مسلمانان مسائل و و آرزو‌های محتلف داشته باشند. ما امت واحد بر اساس ایمان و اسلام هستیم و نباید خون خود را برای تقوت روسیه و دفاع از اوکراین فدا کنیم. رسول الله صلی الله علیه وسلم می‌فرمایند: «المُؤمِنُونَ أُمَّة مِن دُونِ النَّاسِ» ترجمه: مسلمانان جدا از بقیه مردم، امت واحد و یک پارچه هستند.
  3. جنگ برای روسیه تضمین کننده امنیت آن در منطقه است. بنابراین، سنگینی وزن خود را برای رسیدن به اهداف و یا بعضی از آن‌ها استفاده می‌کند. لذا ممکن است بتوانند از هر چیزی استفاده کنند؛ حتی مسلمانان و باید مسلمانان مراقب باشند که هیزم سوخت برای امنیت روسیه قرار نگیرند.
  4. در اینجا و به این قسمت خصوصاً به برادران مان در چچین پیام ما این است که قدیروف و دارودسته‌اش از ادامه خدمت به روسیه و مهار کردن شما برای منافع روسیه دریغ نخواهد کرد؛ پس از او اطاعت نکنید و قدیروف چیزی نسیت جز کلب روسیه و مزدوری کردنش و هرگز شما را به خیر فلاح نمی رساند؛ پس مراقب و محتاط باشید.
  5. جنگ ممکن است گسترش یابد؛ حتی اگر یک درگیری منطقه‌ای باشد، اما جنگی است که توسط یک دولت بزرگ (روسیه) که اولین دولت قدرتمند جهان نیست به راه انداخته شده است. جنگ بین روسیه و اوکراین در حقیقت جنگ واقعی بین روسیه و اروپا و هم‌چنان جنگ بین روسیه و امریکا است و به وضوح دیده می‌شود که مسلمانان در این جنگ کدام منفعت بزرگ و یا کوچکی ندارند! پس باید مسلمانان در خانه‌های خود بمانند و در جنگ باطل اشتراک نکنند؛ چون باطل به نفع اسلام و امت نیست.
  6. دعا و تضرع ما مسلمانان این است که: «اللهم اضرب الظالمین بالظالمین و اخرجنا من بینهم سالمین، اللهم خلافة راشده علی منهاج النبوة یعز فیها أهل الإسلام ویذل بها أهل الشرک والعصیان»

ترجمه: الهی ستمگران و ظالمین را با همدیگر‌شان درگیر بساز و ما را صحی و سالم از بین‌شان بیرون آور! الهی! خلافت راشده بر منهج نبوت را که در آن اهل اسلام عزت دارند و اهل شرک و معصیت در آن خوار و ذلیل می‌شوند را احیاء بگردان.

الله سبحانه و تعالی همه مسلمانان را به شکل عموم و مسلمانان روسیه و اوکراین را به طور خاص از شر و حیله‌ها حفظ بگرداند!

نویسنده: دوکتور فرج ممدوح

مترجم: پارسا «امیدی»

Last modified onشنبه, 05 مارس 2022

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه