سه شنبه, ۰۶ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۶م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
وقتی جهان غرب از خود خطوط سرخ دارد اسلام نیز خطوط سرخ دارد!
بسم الله الرحمن الرحيم

وقتی جهان غرب از خود خطوط سرخ دارد اسلام نیز خطوط سرخ دارد!

خبر:

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد با اشاره به حمله‌ی اخیر بر مسجد گذرگاه ولایت هرات گفته‌اند که «تروریزم» یکی از جدی‌ترین تهدیدها برای صلح و امنیت بین‌المللی است، و باید با آن مبارزه شود. این موقف در مورد انفجاری اتخاذ شده است که روز جمعه 11 سنبله (دوم سپتامبر) در مسجد جامع گذرگاه هرات به وقوع پیوست، که در آن «مولانا مجیب‌الرحمن انصاری» خطیب آن مسجد با جمعی از افراد دیگر به شهادت رسید. مرحوم انصاری در پهلوی این‌که خطیب مسجد بود من‌حیث عالم و متنفذمردمی نیز شناخته می‌شد.

تبصره:

سازمان ملل متحد، امریکا و قدرت‌های بزرگ همواره در امور جهان اسلام و افغانستان دخالت کرده‌اند. آن‌ها بخاطر این‌که حاکمیت خود را بر جهان حفظ و نظم‌سکولار جهانی را در کنترول داشته باشند برای کنترول کشورهای اسلامی همیشه در کمین بوده‌اند. امریکا و قدرت‌های غربی برای این‌که بتوانند امارت اسلامی را به سوی ارزش‌های غربی و روش زندگی سکولار سوق دهند بارها موقف‌گیری‌های مداخله‌جویانه داشته‌اند. چنانچه واضح است که امریکا خانمی به‌نام «رینا امیری» را منحیث نماینده‌ی ویژه‌ای امریکا در امور زنان و حقوق بشر در افغانستان تعیین کرده است. شخص دیگر به‌نام «تام وست» نماینده ویژه‌ای امریکا در امور افغانستان می‌باشد. ریچارد بنت، گزارشگر ویژه‌ای حقوق بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان است. همین گونه نماینده ویژه‌ای اتحادیه اروپا و نمایندگان خاص بقیه قدرت‌ها نمایانگر این است که آن‌ها می‌خواهند هم از لحاظ ارزشی و هم از لحاظ منافع استعماری در افغانستان مداخله داشته باشند.

نمایندگان شورای امنیت سازمان ملل متحد با استفاده‌ای ابزاری از یک حادثه در افغانستان بر «تهدید تروریزم» فضاسازی می‌کنند، تا منافع خود را تامین نمایند. وقتی قدرت‌های غربی نسبت به آزادی، حقوق زن، حقوق بشر و غیره موارد ابراز نگرانی نموده و برمبنای آن امارت اسلامی را تهدید و تطمیع می‌کنند این‌همه به معنی آن است که جهان غرب از خود دارای خطوط سرخ می‌باشد که همیشه آن را در جوامع خود بیان و تطبیق نموده و از آن دفاع می‌کند؛ اما در جوامع ما مسلمانان از آن استفاده‌ای ابزاری و شعاری می‌نماید.

ارزش‌های سکولار و منافع قدرت‌های غربی آن‌ها را وامی‌دارد تا در امور بقیه کشورها دخالت نموده و حتی تکلیف رابطه میان زن و شوهر را تعیین کنند؛ اما در مقابل از امارت اسلامی می‌خواهند که از عدم مداخله در امور کشورهای دیگر برای آن‌ها تضمین بدهد، و جهان را مطمین سازد که دولت آن‌ها از مرزها عبور نمی‌کند!

امارت اسلامی این را باید درک کند که در نخست عدم مداخله در امور دیگران یک اصل غیرواقعی و خیالی است. در قدم دوم، وقتی جهان غرب از خود خطوط سرخ دارد و براساس آن با ما تعامل می‌کنند، اسلام نیز از خود خطوط سرخ دارد که دولت اسلامی باید از آن حراست نموده و برمبنای آن با ملت‌ها و کشورهای دیگر تعامل کند. هرگاه کشور و ملتی آن را نقض کرد باید جواب دندان‌شکن به آن داده شود.

دولت اسلامی از همان اوایلی که در مدینه تاسیس شد از خود معیار داشت و با تمام بشر برمبنای آن عمل می‌کرد. در واقع اسلام خودش معیار است، و این معیار تنها توسط یک دولت واحد و مقتدر جهانی می‌تواند تمثیل شود. اسلام معیار حق و باطل، خوب و بد، مشروع و نامشروع، خیر و شر، افراط و تفریط می‌باشد. اسلام آمده است تا یگانه معیارجهانی برای تعریف حق و مکلفیت برای بشر باشد. پس امروز وقت آن رسیده است که با تاسیس دوباره دولت خلافت راشده از این معیار و خطوط سرخ دفاع شده و منحیث معیارجهانی تمثیل شود.

سیف الله مستنیر

رییس دفتر مطبوعاتی حزب التحریر - ولایه افغانستان

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه