پنجشنبه, ۱۵ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۵م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
از ظالمین حمایت نکنید!
بسم الله الرحمن الرحيم

از ظالمین حمایت نکنید!

خبر:

رجب طیب اردوغان برای نخستین بار در ۲۲‌مین اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای اشتراک کرد. این حقیقت -که ترکیه به رغم نداشتن عضویت در این سازمان، در تصویر دسته‌‌جمعی این نشست حضور داشت- از لحاظ توسعۀ روابط و تحکیم گفتگو با نیرومندترین سازمان امنیتی آسیا -که چین، هند و روسیه را دربر می‌گیرد- بسیار مهم است.

تبصره:

۲۲‌مین نشست شانگهای -که همزمان با دوره همه‌گیری کرونا شروع شد و با جنگ اوکراین ادامه یافت- هم‌چنین برگزاری آن زیر سایه‌ی بحران‌های جهانی غذا و انرژی با منافع کشورهای جهان پیگیری می‌شود. تمرکز اصلی این منافع بر تأمین بخش مهم گاز و غذای اروپا توسط روسیه است. بدون شک، سیاست‌های تهدیدآمیز و حمایت‌محور روسیه در جنگ درازمدت اوکراین اکثر کشورهای اروپایی را تهدید می‌کند.

حقیقت امر اینست که مؤثریت برگزاری این نشست هم‌گام با تلاش‌های امریکا مبنی بر منزوی کردن روسیه و فاصله انداختن بین این کشور و چین به‌خصوص در بخش‌های اقتصادی و سیاسی افزایش یافته است. تا فعلاً سیاست امریکا مبنی بر فاصله انداختن بین روسیه و چین، روسیه را در بخش‌های نظامی، سیاسی و اقتصادی تضعیف و عادی بودن روابط روسیه و چین را نیز خدشه‌دار کرده‌است. با این‌حال، اگر چین مشغول بازی‌های سیاسی نشود، دوام این پروسه در درازمدت بعید به‌نظر می‌رسد.

موضوع مهم‌تر این اجلاس، که باید از آن یادآوری می‌شد، موضع و هویت پذیرفته‌ناشدۀ رهبران کشورهای مسلمان است. ... از طرف دیگر، چین بارها مرتکب شکنجه، نسل‌کشی و تفرقه میان مسلمانان شده‌است و حتی جنایات‌اش به این هم خلاصه نمی‌شود و این کشور به وسیلۀ سیاست‌های شوم خود از دست‌درازی به عقاید، ارزش‌ها، کشتار دسته‌جمعی مسلمان و تجاوز بر شأن و عزت‌شان دست‌ برنمی‌دارد.

ثانیاً، ایستادن در عکس دسته‌جمعی با حکام ظالم قزاق و ازبک و هم‌چنین روس‌ها، که در تبانی با بشار اسد عامل کشتار و مهاجرت میلیون‌ها مسلمان شدند، نه‌تنها افتخار نیست، بلکه شرم و سرافگنده‌گی بزرگی به حساب می‌آید.

در حقیقت، انسان خردمند باور دارد که سازمان‌ها، پیمان‌ها و تشکیلات غرب و شرق توسط مشرکین غربی ایجاد و رهبری می‌شود. حال‌آن‌که تعامل و سهم‌گیری در این سازمان‌ها بیان‌گر فقدان بینش و درک انسانی است. با این حال، سوالی‌که مسلمان باید از خود در این ‌شرایط بپرسد، اینست که آیا تا این حد تعاون با کفار بسنده نیست؟ آیا بس نیست که در قتل و نسل‌کشی‌های‌شان با آنان همدست شده‌اند؟

چیزی‌که مسلمان باید از آن بابت خوشحال باشند، اقدامات آینده حکام‌مان در مقابل ظالم و ظالمان است، حکامی‌که تمام اردوی مسلمانان را در مقابل کفار به‌خاطر ریختن یک قطره خون برادر و خواهر مسلمان‌شان‌ بسیج می‌کنند. این بدان معنی نیست که دست چین ظالم را با پول‌های کثیف‌شان درحالی ملبس کنیم که ترکستان شرقی و سایر سرزمین‌ها فریاد کمک کنید را سر می‌دهند. پوتین، یکی دیگر از دشمنان راه الله سبحانه و تعالی، قاتل میلیون‌ها مسلمان می‌باشد. حال بر شماست که از آن‌ها روی‌گردان شوید و دوشادوش مسلمانان باشید. اینست سیاست کسانی‌که شما برای‌شان افتخار می‌کنید و ارزش‌های خود را با آن‌ها پیوند داده‌اید.

خلفای شجاع این کار را انجام می‌دهند، جهاد را به عنوان یک فرصت ایمانی می‌شمارند و ترس‌شان فقط از الله سبحانه و تعالی است! از او سبحانه و تعالی می‌طلبیم که برای ما این روز و این افراد را نصیب فرماید!

 نویسنده: احمدساپا

برای دفتر مطبوعاتی مرکزی حزب‌التحریر

مترجم: راشد مسلم

Last modified onسه شنبه, 18 اکتبر 2022

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه