شنبه, ۱۷ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۷م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
زلزله و شرايط مسلمانان
بسم الله الرحمن الرحيم

زلزله و شرايط مسلمانان

خبر:

زلزله و پس لرزه‌های ترکیه و سوریه!

تبصره:

زلزلۀ فاجعه‌باری‌که بسیاری از شهرها و روستاها را ویران کرد، باعث شد حدود پنجاه هزار کشته، ده‏هاهزار زخمی و میلیون‏ها تن بی‌خانمان برجای بماند و حتی تأثیر آن به شام ​​و مصر برسد. این زلزله  هزاران پس‌لرزه به دنبال داشت که تا امروز ادامه دارد. هرگاه زلزله‏ای بوقوع می‏پیوست، مردم با گفتن الله اکبر و استغفار از خانه‏های شان با ترس از این‏که سقف‏های خانه‏های شان باعث زنده به گور شدن شان نشود،  به صحرا می‏شتافتند.

به این مصیبت می‌توان از دو جنبه نگریست:

اول) این‏که زلزله و آتشفشان و طوفان از نشانه‏های الله و قوانین کیهانی اوست که حکایت از عظمت این خالق و فرمانروا و نیز ضعف و سستی انسان و لاینفک بودن او به الله سبحانه تعالی و رحمت او دارد، و این زلزله نشان داد که مسلمان‏ها تا چه اندازه به این امر پی می‏برند؛ پس با این حادثه قوت ایمان و رابطۀ آنان با الله متعال و رضایت شان از حکم او سبحانه وتعالی نمایان شد. با این حال، میزان همکاری در بین مسلمانان نیز واضح گردید؛ زیرا بیشتر کمک‌ها و مساعدات از فرد فرد مسلمان جمع‌آوری و برای زلزله‌زده‌گان ارسال می‌شد؛ گویی که زلزله مرزهای خیالی غرب کافر استعمارگر را شکسته است.

و اما جنبه دوم) این زلزله بار دیگر بی‌تدبیریی رژیم‌ کشورهای زلزله‌زده را آشکار کرد، و این‏که فساد در این نظام‌ها ریشه‏ی عمیق دارد؛ زیرا نه نظارتی بر پیمانکاران ساخت و سازشده است و نه سازماندهی مدبرانه‌ای بر ساخت و ساز  مناطق خطوط زلزله‌خیز. این حادثه هم‌چنین فاصله‌ی امت مسلمه با این رژیم‏های فاسد و دست‌نشانده را نیز افشا کرد؛ به ویژه کشورهای ثروتمندی‌که ثروت  هنگفتی دارند! آنان به خود زحمت ندادند که برای مردم آسیب دیده قدمی بردارند! بزرگترین کمک‏شان این بوده که به مساجد اجازه جمع‌آوری کمک‏های مردمی را دادند! در این میان، خودشان از خزائن مملوی دست‌داشته خویش يك ذره هم نپرداختند. در حالی‌که به خاطر جلب توجه کشورهای بزرگ از ملیاردها دالر خویش برای‌شان می‌گذرند. با پی بردن به این مسئله واضح می‏شود که این حکام از جنس غرب هستند، نه از جنس امت اسلامی! آن‌ها از ما نیستند و نه هم ما از آن‌ها!

  این زلزله نهادهای بین‌المللی مدعی پاسدار حقوق بشر را نیز یک بار دیگر افشا کرد، مانند سازمان ملل که خود تبعیض نژادی را دامن می‌زند! می‌بینید که این نهادها با نگرانی و جدیت تمام با حوادث کشورهای غیر اسلامی برخورد نموده و از هیچ سعی و تلاشی نسبت به خسارت وارد شده دریغ نمی‏ورزند، در حالی‌که با کشورهای اسلامی توسط یک ابراز تأسفی -که گرسنه‌ای را سیر، بی‌جاه شده‌ای را سر پناه و مریضی را مداوا نمی‌کند- بسنده می‌کنند.

اين چند دلیل بطور نمونه مشتی از خروار بود که بیان گردید. اما مهم‌ترین دلیل نیاز مسلمانان به دولت خلافت راشده است؛ دولتی‌که تمام سرزمین‌های امت مسلمه را متحد ‏سازد، قدرت و ثروت‌شان را کنترول نموده و در راستای منافع‌شان استفاده ‌کند.

ای مسلمانان! باشد که این زلزله‌ها تذکری برای زلزلۀ بزرگ، یعنی زلزلۀ روز قیامت شود، آنجا که الله سبحانه وتعالی می‌فرماید:

(إِذَا زُلْزِلَتِ الْأَرْضُ زِلْزَالَهَا (۱) وَأَخْرَجَتِ الْأَرْضُ أَثْقَالَهَا) ]زلزال: 1-2]

ترجمه: هنگامی‌که زمین شدیداً به لرزه درآید و زمین بارهای سنگینش را خارج سازد!

ای مسلمانان! از شریعت الله سبحانه وتعالی پیروی کنید و در راستای تنفیذ اوامر آن توسط اقامه شریعت او سبحانه وتعالی و بالاکردن رایه رسول الله صلی علیه وسلم و هم‌چنین در راستای از سرگیری زنده‌گی اسلامی با تأسيس دولت خلافت راشده بر منهج نبوت تلاش نمایید! دولتی‌که بدون آن نه زنده‌گی اسلامی‌، نه حاکمیت شریعت، نه عدالت و نه هم بازپس‌گیری بیت المقدس، قبله اول مسلمانان امکان پذیر است! و گنهکار است کسی‌که شانه از بار این مسئولیت خالی کند! به زودی این دولت به اذن الله سبحانه وتعالی تأسيس خواهد شد، زیرا این وعده الله سبحانه وتعالی بوده و او سبحانه وتعالی هرگز خلاف وعده عمل نمی‌کند. پس ای مسلمانان با کسانی‌که در این راستا فعالیت می‌کنند، همگام شوید!

نویسنده: شیخ دکتر محمد ابراهیم

رئیس دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-ولایة لبنان

مترجم: محمد یاسین سادات

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه