شنبه, ۱۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

pr header

 

 

تاریخ هجری :29 ذولحجه 1441
تاریخ میلادی : چهارشنبه، 19 آگوست 2020م

شماره صدور:H.T.L ۱۴۴۱ / ۱۴

دفتر مطبوعاتی
ولايه لبنان

اعلامیه مطبوعاتی

محکمه/دادگاه جهانی در خصوص ترور رفیق حریری

(ترجمه)

 محکمه/دادگاه جهانی در موضوع ترور رفیق حریری، نخست وزیر سابق لبنان، پس از گذشت ۱۵ سال به تبرئۀ مظنونان اصلی این پرونده، یعنی حزب ایرانی حزب‌الله و دولت سوریه، تصمیم گرفت؛ اما تقصیر را بر دوش چند فرد انداخت؛ گویی‌که یا آن‌ها بدون تصمیم رهبران خویش دست به چنین امری زده‌بودند و یا ممکن است ترور یک شخصیت سیاسی بین‌المللی مانند حریری بدون پشتوانۀ منطقه‌ای یا بین‌المللی باشد! این مسئله برای کسی‌که حتی ذره‌ای از سیاست بداند قابل قبول نیست.

اما مردم طی ۱۵ سال به گفته‌های قاضی گوش می‌کردند که نحوۀ کارکرد موبایل و چگونگی ارتباط برقرار کردن آن‌ها را توضیح علمی می‌داد. هم‌چنان او خاطر نشان کرد که ملاحظات سیاسی در تصمیم محکمه/دادگاه جایگاهی ندارد و آن‌ها فقط مدارک و شواهد را در نظر گرفته‌اند. آیا با چنین محکمه/دادگاهی آشنایی دارید!؟ اگر این یک محکمه/دادگاه بین‌المللی نباشد، پس حتماً محدود به دادگاه‌های لبنان خواهد بود و چنین محکمه/دادگاهی اولین نوع خود در جهان نیست که به دلیل ترور یک رئیس جمهور یا رهبر یک کشور برگزار می‌شود.

ما نیامده‌ایم که بگوییم این حکم درست است یا غلط، بلکه ما با چنین محاکم/دادگاه‌هایی‌که احکام الله سبحانه وتعالی و شریعت را نقض می‌کنند سازگاری نداریم. برعلاوه، با چنین محاکم/دادگاه‌های سیاسی موافق نیستیم که حکم‌شان را به‌خاطر انفجارهای گوناگون به تعویق می‌اندازند و چگونه می‌توانیم حکم را در این‌گونه دولت‌ها، مخصوصاً علیه رهبران جنگی و میراث‌شان، به اجرا درآوریم! بلکه ما اینجا هستیم تا به‌ویژه با این انفجار فاجعه‌بار و دردناک در بندر بیروت و جیک‌جیک‌های کمیته تحقیقات بین‌المللی و محکمه/دادگاه جهانی، توجه مردم را به سمت خود جلب کنیم. حالا از مردم لبنان می‌پرسیم که آیا عاقبت اعتماد به چنین احزاب را مشاهده کردید؟

اکنون پس از گذشت ۱۵ سال امید و انتظار می‌توانید تصامیم این محکمه/دادگاه را مشاهده کنید! که چی گونه است؟! کشته‌شده‌گان و مجروحان در دود و آتش غلت می زنند؛ اما نه از طراح این حملات خبری است و نه قاتل بازداشت شده‌است، و خانواده‌های داغ‌دار چیزی جز چند کلمه صحبت معنوی و اخلاقی چیزی دست‌گیرشان نشده، آن هم هیچ دردی را برای‌شان دوا نکرده‌است. آیا فکر کردید که این محکمه/دادگاه تصامیم خود را از چند روز به ۱۵ سال تعویق انداخته‌است تا در خصوص کشته‌شده‌گان و یا بندر عادلانه حکم کند؟ مطمئناً که نه! بلکه همه و همه به دلیل مصلحت‌های سیاسی موجود در سیاست‌های قدرت‌های بزرگ جهان بوده‌است. آیا هنوز هم فکر می‌کنید که کمیته تحقیقات بین‌المللی یا محکمه/دادگاه جهانی برای بیش از ۱۵۰ کشته، بیش از ۵۰۰۰ مجروح،  ۳۰۰۰۰۰ بی‌خانمان و میلیون‌ها دالر ضرر ویرانی عدالت می‌آورد؟ آیا فکر می‌کنید که صندوق بین‌المللی پول برای بر طرف کردن این خسارات مالی، بی‌هیچ بهره‌ای با ظرف طلایی برای‌تان پول تقدیم می‌کند؟ فراموش نکنید که دولت لبنان در این سال‌ها یک میلیارد دالر از سرمایۀ جیب‌تان را صرف این محکمه/دادگاه کرده‌است؛ حتی در دشوارترین اوضاع‌تان! آیا نهادهای بین‌المللی از روی شفقت این پول را به شما می‌دهند؟!

در نتیجه، کسی‌که از نهادهای بین‌المللی کمک می‌خواهد به‌مثابه شخصی است که برای بیرون آمدن از آتش، از شعله‌هایش کمک می‌گیرد. پس با حزب التحریر – ولایه لبنان هم‌گام شوید تا تغییری چشم‌گیر ایجاد کنید که منجر به قضاوت عادلانه در مقررات سیاسی، مالی، اجتماعی و عقوبات می‌شود.

﴿أَفَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُونَ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ حُكْماً لِّقَوْمٍ يُوقِنُونَ﴾ (المائده: ۵۰)

ترجمه: آیا آن‌ها حکم جاهلیّت را (از تو) می‌خواهند؟! و چه کسی بهتر از الله (سبحانه وتعالی) برای قومی که اهل یقین استند، حکم می‌کند؟!

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر – ولایه لبنان

۲۹ ذوالحجه ۱۴۴۱ ﻫ.ق

چهارشنبه، ۱۹ آگست/اوت ۲۰۲۰ م

شمارۀ صدور: 

مترجم: امیر حسام

ابراز نظر نمایید

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه