جمعه, ۱۸ رمضان ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۳/۲۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
اگر اوباما اردوغان را در باره ی حزب کارگر کردستان فریب داد؛ پس امت اسلامی را چه کسی فریب می دهد؟
بسم الله الرحمن الرحيم

اگر اوباما اردوغان را در باره ی حزب کارگر کردستان فریب داد؛ پس امت اسلامی را چه کسی فریب می دهد؟

(ترجمه)

خبر:

اردوغان رییس جمهور ترکیه گفت: «بر برقراری روابط نزدیک بین ترکیه و ایالات متحده امریکا که این کشور به زعامت دونالد ترامپ قرار دارد، امیدوار هستیم.» پس از فریبکاری بارک اوباما رییس جمهور سابق امریکا، اردوغان تصمیم دارد تا ماه آینده با همتای امریکایی خود دونالد ترامپ ملاقات نماید. وی هم چنان اظهار علاقمندی نموده تا با امریکا روابط قوی تری داشته باشد.

این اظهارات اردوغان که پس از سه روز از موفقیت اش در همه پرسی تعدیل قانون اساسی و اعطای صلاحیت های جدید برای رییس جمهور از شبکه الجزیره پخش شد، افزود: «مهم ترین موضوعاتی که با دونالد ترامپ بحث کردیم، اوضاع جاری سوریه و عراق بود و تصمیم گرفتیم تا در ماه می میلادی گردهم آمده و امور را به صورت زنده و رو در رو به بحث گیریم.» اردغان هم چنان پیشینیان ترامپ را در کوتاهی توافقات دو جانبه ای که از آن به نام مبارزه با گروه های تروریستی فعال در ترکیه یاد کرد، انتقاد نموده گفت: «ما با بارک اوباما رییس جمهور پیشین امریکا پیرامون حزب کارگران کردستان توافقاتی داشتیم، اما اوباما ما را فریب داده و من به این باورم که حکومت ترامپ چنین نخواهد کرد.» (منبع: الجزیره)

تبصره:

امریکا همراه با یک عده از حکام خاین سرزمین های اسلامی اولین کسانی بودند که پیروزی اردوغان را در همه پرسی نظام ریاست جمهوری تبریک گفتند. در این میان سایر رهبران غربی کوتاهی نمودند و این بدان معنی است که روابط بین امریکا و ترکیه بیشتر از پیش تقویت خواهد یافت. به تعبیر دیگر، ترکیه وفاداری خویش را به مصالح امریکا مخصوصاً در خاور میانه هم چنان ادامه خواهد داد.

همکاری و خوش خدمتی به امریکای که بزرگ ترین دولت تروریستی جهان است که دستانش به خون میلیون ها مسلمان آلوده است، از ننگ و عار برای اردوغان کفایت نمی کرد که از اوباما در رابطه به فریب در مبارزه با حزب کارگر کردستان شکایت کرد؟ اردوغان فکر می کند که ترامپ وی را فریب نخواهد داد!

از وی می پرسیم که تعریفش از فریب چیست؟ آیا به راستی وی کفاری که از تمام حدود خویش عدول نمودند، کرامت و راستی انتظار دارد، یا از چیز دیگری سخن میراند که وی فریب نخورده؛ بلکه خودش فریبکار است؟ چون همزمان در نقش حامی مسلمانان سوریه ظاهر می شود و مخلصانه منافع امریکا علیه مسلمانان را در خاور میانه تامین می کند؛ حتی یک قدم هم بخاطر جلوگیری از جرایم حکومت اسد بر نداشت؛ بلکه فعالانه همرای امریکا، روسیه و ایران در کشتار جمعی مسلمانان همجوار خویش که همواره ادعای پشتیبانی از ایشان را سر می داد، سهم داشه است. اردوغان بخاطری از فریب امریکا شکایت می کند که حزب کارگر کردستان را حمایت می کند.

از جمله ی فریبکاری های دیگری اردوغان اینست که از احساسات و تاریخ شرافت مندانه ی مردم ترکیه سوی استفاده نموده و در کمپاین های همه پرسی نظام ریاست جمهوری از طریق رسانه های مختلف، تلاش نمود که خلافت و نظام ریاست جمهوری را شبیه هم قلمداد نموده و مدعی شد که نظام ریاست جمهوری شبیه دولت خلافت عثمانی است و در نتیجه اسلام در آن پُر رنگ تر است؛ ولی در واقع ارمغانش برای مردم نجیب ترکیه همین نظام سیکولریستی فاسد است، با تفاوت این که این بار بیشتر آن را مشروعیت داد. فریب بزرگ تر از آن اینست که وی مردم را به طرف نظام کفری دموکراسی که کاملاً به دستور کفار قرار دارد فرا خواند.

از الله سبحنه وتعالی استدعا می کنیم که این امت بزرگ را دید و بینشی واضح در گام نهادن به راه راست هدایت و خدمت به مسلمین و بشریت را بدون این که در دام فریبکاران افتند ارزانی فرماید. آمین!

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه