جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
ترامپ باید از شکست های اوباما درس عبرت می گرفت
بسم الله الرحمن الرحيم

ترامپ باید از شکست های اوباما درس عبرت می گرفت

بسم الله الرحمن الرحیم

(ترجمه)

خبر:

روسیۀ امروز بتاریخ ۱ جولای ۲۰۱۷م به نقل از "NBC" گفت: «رهبری وزارت دفاع امریکا راجع به امکانات از سرگیری عملیات نظامی در افغانستان به هدف سرکوبی طالبان مسلح و عناصر "شبکه حقانی" خبر داد.»

این شبکه به نقل از بعضی منابع خود، امروز شنبه گفت: «پنتاگون و کاخ سفید در استراتیژی امریکا نسبت به افغانستان تجدید نظر کرده و هربرت ماکماستر، دستیار رئیس جمهور امریکا در امور امنیت ملی نیز در این کار مشترک، سهیم است.» به نقل از این منابع خلاصه یکی از پیشنهاداتی که انتظار می رود ماه جاری میلادی، به رئیس جمهور دونالد ترامپ تقدیم گردد، بر اساس نتایج عملی تجدید نظر در از سرگیری عملیات علیه گروه های افراطی طالبان و شبکه حقانی خواهد بود.

بر اساس آمارهای رسمی، ۱۲هزار سرباز از نیروهای ائتلاف بین المللی همین اکنون در افغانستان موجود بوده که از این میان ۸۴۰۰ تن شان سرباز و ضابط امریکایی اند که گفته می شود در دو بخش تعلیم نیروهای حکومت افغانستان و به صفت مشاورین نظامی در این کشور فعالیت دارند.

شبکه "NBC " اشاره می کند که نیروهای امریکایی اکنون هم تلاش خویش را بر هدایت حملات بر دو گروه تروریستی "داعش" و "القاعده" متمرکز کرده اند و به جز از حملات استثنایی، مواضع طالبان را بمباردمان نمی کنند. قبلاً رسانه ها گزارش داده بودند که حکومت ترامپ در احتمال فرستادن نیروهای بیشتر به افغانستان فکر می کند و نیروهای حکومتی که به بیش از ۳۰۰هزار تن می رسند زیان های زیادی را متحمل شدند. حوزه نفوذ جغرافیایی حکومت افغانستان از ۷۵درصد در اخیر سال ۲۰۱۵م، به ۵۷درصد در اخیر سال ۲۰۱۶م کاهش یافته است.

تبصره:

ترامپ در مبارزات انتخاباتی خویش شعار "بازگشت مجدد عظمت امریکا" را سر می داد، بدین لحاظ دیده می شود که بدون درک واقعیت از منجلابی به منجلاب دیگر می افتد. وی شخصی است که فهم سیاسی کافی برای زعامت کشوری به وسعت و نفوذ امریکا را ندارد. خیالات بر وی غالب بوده و با تکبری که دارد به نصایح مشاورین خویش نیز گوش نمی دهد. کسانی که قبلاً به اوباما به خروج از افغانستان مشوره داده بودند. سرزمینی که یک مرتبه انگلیس و یک مرتبه هم اتحاد جماهیر شوروی را شکست داد.

گویا ترامپ نمی خواهد با کدام آبرو ریزی ای از افغانستان خارج گردد، از این رو دیده می شود که صلاحیت های وسیعی برای جنرال های خویش در زمینه نقل و انتقال نیروهای امریکایی داده و با اعطای این صلاحیت ها هم، پیروز نخواهد شد! چون امریکا قبلاً در عراق با ازدیاد اردوی خویش موفق نشد و از طرفی هم این جنرال ها تنها در بخش نظامی تخصص دارند و بزرگ ترین خلاقیت امریکا این بود که، نیروهای خویش را با کمی آبرو ریزی از عراق خارج نمود. آنان ۱۵ سال را در افغانستان بدون موفقیت جنگیدند و حال ترامپ می خواهد تجربه گذشته را تکرار کند.

این جنگ علی رغم این که در معادلات ترامپ محاسبه نگردیده، به خیر مسلمان ها خواهد بود چون مسلمان ها در مبارزه قوی اند و از مغلوب کردن شان، اردوی کشورهای بزرگ نیز عاجز بودند.

مسأله فوق را مسلمانان فلسطین ثابت نمودند، و نظریه شکست ناپذیری اردوی یهود را زیر سوال بردند نظریه ای که از طرف جنرال های حکام کم خرد فضا شده بود که گویا رژیم یهود قوی ترین اردو را در منطقه به اختیار دارد و بدین سبب آن ها(مسلمانان فلسطین) را برای ده ها سال از رویارویی با رژیم غاصب یهود باز خواهد داشت. سپس عراق و مقاومت آن عظمت اردوی امریکا را زیر سوال برده و بینی شان را بخاک مالید و اردویش در برابر مجاهدین به شکست مواجه شد و ذلیلانه از تمام جهان خواست تا از مقاومت عراق نجاتش دهند.

هم چنین افغانستان که قبلاً اردوی مسکو را شکست داده و مجبورش کرد تا ذلیلانه عقب نشینی کند، سپس اردوی امریکا و هم پیمانانش را از سال ۲۰۰۲م به این طرف به شکست مواجه نمود و امریکا در افغانستان پیروز نشده و همواره نقشه هایش در مقابل مجاهدین ناکام مانده است.

خیری که در فرستادن بیشتر نیروهای امریکایی مضمر است این خواهد بود که جنبش طالبان را از بوق و کرنای گفتگوهای صلح با حکومت مزدور کابل که امریکا و حکام کم خرد منطقه می نواختند، دور خواهد کرد چون ایشان به این مسأله پی خواهند برد که صلح مد نظر امریکا به مثابه تسلیم شدن و تن دادن به قبولی شروط وی است.

و به هر میزان که ارودی امریکا در نبرد با مسلمان ها غوطه ور شود، به همان میزان عکس العمل نیز در مقابلش قوی خواهد بود تا اینکه الله متعال گشایشی داده و دولت خلافت بر منهج نبوت تأسیس گردد. دولتی که مسلمان ها هر لحظه انتظارش را می کشند و در آن وقت امریکا عکس العملی از مسلمان ها خواهد دید که هرگز ندیده است و در آن هنگام خواهد بود که حتی وسوسه های شیطان را نیز فراموش خواهد کرد.

نویسنده: عثمان بخاری

Last modified onشنبه, 08 جولای 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه