جمعه, ۰۹ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۱۹م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
آیا کسی هست که نفاق امریکای اشغالگر را به نمایش گذاشته  و ندای تغییر در نظم جهانی را سر دهد؟!
بسم الله الرحمن الرحيم

آیا کسی هست که نفاق امریکای اشغالگر را به نمایش گذاشته و ندای تغییر در نظم جهانی را سر دهد؟!

خبر:

انتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا روز سه‌شنبه سوم اگست سال جاری در تماس تلیفونی با اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان بر «تعهد قوی و پایدار ایالات متحده با افغانستان» تصریح ورزید. بر اساس خبرنامه‌ای وزارت خارجه امریکا هر دو ضمن محکوم کردن حملات طالبان؛ که در آن اعتنای اندک به حیات و حقوق بشری صورت می‌گیرد، بر ضرورت تسریع مذاکرات صلح افغانستان و تفاهم سیاسی تاکید کردند. خبرنامه افزوده است که آنان بر همه‌شمول بودن تفاهم سیاسی، احترام به حقوق تمام افغان‌ها به شمول زنان و اقلیت‌ها، حق انتخاب رهبر توسط مردم و عدم استفاده از خاک افغانستان برای حمله بر ضد ایالات متحده و متحدان و شرکای آن نیز تاکید کردند.

تبصره:

حکومت‌های امریکا و متحدانش از آغاز اشغال تا امروز حتی برای یک لحظه هم نه با مردم خود و نه با مردم افغانستان صادق بودند. چون در اوایل اشغال از ملت‌سازی، دولت‌سازی، دموکراسی، بازسازی، حقوق زن و حقوق بشری سخن می‌گفتند در حالیکه ترامپ و بایدن به صراحت، اهداف خود را در امریکا و افغانستان را خلاف آن همه مواردی اعلام نمودند که قبلاً شعار می‌دادند. ترامپ می‌گفت که «ما ملت‌سازی نمی‌کنیم، ما تروریست‌ها را می‌کشیم» و «بودن در افغانستان ضیاع وقت است». و اکنون بایدن می‌گوید که «ما برای ملت‌سازی به افغانستان نرفته بودیم».

امریکا در اواسط اشغال و بعد از مقاومت شدید مردم مجاهد افغانستان نغمه صلح را سر داده، که همواره با جنگ خونین و تلفات هنگفت مالی و جانی مردم افغانستان همراه بوده است. و بعد از توافقنامه دوحه سخن از خروج نیروهای خود و اکنون از رو به تکمیل بودن این پروسه سخن می‌زنند. درحالیکه نیروهای هوایی شان روزمره بر مواضع طالبان بمباردمان می‌کنند، که اکثراً مردم ملکی، اطفال و زنان قربانی این حملات شده و تعدادی زیادی از آنان، از خانه و کاشانه شان آواره می‌گردند.

پس بدانید که امریکا در اشغال افغانستان هم به مردم امریکا و هم به مردم جهان و افغانستان دروغ گفته است و بدانید که پروسه صلح نیز دروغ شاخدار می‌باشد چون که آن پروسه صلح نه، بلکه پروسه خروج مصون نیروهای امریکا و ناتو از افغانستان می‌باشد. اکنون نیز از یکسو پیشرفت در پروسه خروج را قدم به قدم اعلام می‌دارد، اما از جانب دیگر برای توازن در میدان‌های جنگ به نفع دولت دست نشانده اش روزانه بمباردمان می‌کند. امریکا نیروهای افغان را تمویل و تجهیز نموده و وزیر خارجه اش از «تعهد قوی و پایدار ایالات متحده به افغانستان» در تماس تلیفونی با اشرف غنی تصریح می‌ورزد که مردم افغانستان را یک‌بار دیگر با یک جنگ تمام عیار روبرو ساخته، تا از مصارف هنگفت، تلفات و شکست ننگین خویش انتقام بگیرد و نگذارد که گروه فاتح الگوی الهام‌بخش برای سایر گروه‌های مبارز امت علیه استعمارگران گردد.

این شیطان بالفعل و بالقوه تنها برین هم اکتفا نکرده، بلکه برای ترویج فضای وحشت در میان افغان‌ها توسط سفارتخانه‌ها، یوناما، سیگار و کمیسیون حقوق بشر افغانستان گزارش‌های را به نشر می‌رساند، تا نشان دهد که افغانستان دیگر جای وحشت و دهشت بوده و قابلیت زندگی برای ترجمانان و همکاران نیروهای آنها نیست و  برای همین است که برنامه‌های مختلف انتقال آنان به امریکا و اروپا را اعلان کرده است. درحالیکه همین امریکا به همکاری عمال خویش در داخل نظام و حکومت‌های مانند پاکستان، ترکیه، ایران، هند، قطر، امارات و سعودی مردم افغانستان را با یک جنگ تمام عیار، بی‌کاری، فقر و آوارگی دچار نموده است.

وجدان‌های بی طرف در داخل امریکا و جهان باید از تمام اشغالگران بپرسند، که آیا یگانه عامل این وضعیت در افغانستان خود امریکا، هم پیمانان و عمالش نبوده و نیست؟! آیا این وضعیت همین اکنون توسط امریکا تشدید نمی‌گردد؟!

دفتر سرمفتش ويژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارش تازه خود گفته که حکومت افغانستان با «بحران بقا» روبروست. آیا این خود امریکا نیست که جنگ را برای بقای جمهوریت، ارزش‌های بیست سال گذشته و … تشدید نموده، از یکسو با طالبان توافق‌نامه دوحه را برای خروج مصوون نیروهای خود امضا کرده و از سوی دیگر دولت را تمویل و تجهیز می‌نماید و جلو سقوطش را می‌گیرد و توسط بمباردمان‌ها توازن در جبهات را حفظ می‌کند؟!

فلهذا طالبان و تمام جهت‌های دیگر که حد اقل ذره‌ی از ایمان در قلب‌های شان جلوه می‌کند این نفاق امریکا را درک کنند و به جای جنگ با یکدیگر، تلفات مردم ملکی و ویران نمودن تاسیسات عام‌المنفعه، علیه اشغالگران و تمام دار و دسته‌ی شان دست به دست هم دهند و تا خروج آخرین سرباز اشغالگران و اجیران شان دست به جهاد یازند و به قضیه اساسی امت مسلمه که یک قرن است از صحنه بین المللی غایب بوده به حیث فریضه که تاج فرایض است، توجه نمایند و در تبانی با مسلمانان منطقه و دعوتگران حزب التحریر خلافت بر منهج راشده را تاسیس نمایند. نگذارند که امریکا و هم پیمانانش نظام سیکولر را در لباس اسلام بر مردم مجاهد افغانستان تحمیل نماید. چون این نظام نه مشکل مردم مسلمان افغانستان را حل کرده می‌تواند و نه نزد الله متعال مقبول می‌باشد.

سیف الله مستنیر

رییس دفتر مطبوعاتی حزب التحریر - ولایه افغانستان

Last modified onچهارشنبه, 11 آگوست 2021

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه