شنبه, ۰۲ ذیقعده ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۵/۱۱م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
زنان و کودکان یمن قربانی حملات هوائی متواتر به حمایت غرب
بسم الله الرحمن الرحيم

زنان و کودکان یمن قربانی حملات هوائی متواتر به حمایت غرب

(ترجمه)

خبر:

      بر اساس گزارشات منتشر شده سازمان بین المللی یونیسف(UNICEF) به تاریخ 7 اپریل سال جاری، در اثر حملات هوائی طیارات سعودی علیه حوثی ها در یمن، بیشتر از 100 هزار تن ساکنان آن مناطق، ساحه مسکونی خویش را ترک نموده که بیشتر این ارقام را زنان و کودکان تشکیل می دهند. سازمان متذکره از کشتن شدن 74 طفل و زخمی شدن 44 تن دیگر از تاریخ 26 ماه مارچ، بدینسو نیز گزارش داده که این ارقام ثابت نبوده و ممکن بیشتر ازین رقم باشد. در همین حال به نقل از روزنامه رویترز دریک حمله هوائی در قریه بیت الرجال ساحه غربی مرکز شهر صنعا 3 زن و 3 کودک که اعضای یک خانواده می باشند نیز کشته شده اند. موارد فوق از جمله صدها جنایت، ظلم و ستمی است که در عملیات شدید و جنگ های داخلی درین کشور به اشاره غربیان کافر صورت گرفته و به قیمت جان زنان و کودکان معصوم یمنی تمام می شود. طی یک گزارش دیگر سازمان عفو بین الملل از کشته شدن 6 طفل زیر سن ده سال در حملات هوائی شهر صنعا به تاریخ 26 مارچ و ویران شدن خانه های که نزدیک به میدان هوائی شهر قرار داشته نیز خبر داده. این تراژیدی غم انگیز پایان نیافته به همین منوال در یک حمله هوائی به تاریخ 30 مارچ در کمپ مهاجرین داخلی الزرنگ در شمال یمن 11 طفل کشته و زخمی گردیده و در حملات دیگری به تاریخ 31 مارچ در ولایت آی بی بی، جسد 4 طفل کاملاً‎ سوخته و دو زن نیز شامل تلفات می باشد. زنان و کودکان زیادی در جنگ داخلی میان جنگجویان حوثی و نیروهای وفادار به رئیس جمهور عبد رب منصور هادی، کشته و زخمی گردیده اند.

تبصره:

            قبل از ظلم و غدر حکام عرب و تشدید طوفان عملیاتی فعلی، این سرزمین نیز با وحشت های وخیم بشری مواجه گردیده بود. طبق گزارشات روزنامه آکسفام، در هر 10 فرد یمنی 6 تن آنان به غذا، آب صحی و دیگر ضروریات اولیه ای کافی دسترسی ندارند که مبتلا بودن میلون ها طفل به سوء تغذی مثال بارز آن است. از مهاجرت 34 هزار افراد بخاطر جنگ های داخلی در داخل کشور ثبت گردیده که این زد و خوردها باعث ویران شدن خانه های شخصی، شفاخانه ها، مکان های تعلیمی، تأسیسات بنیادی، شبکه آبی و برق رسانی گردیده و جریان بیشتر فاضلاب در بعضی نقاط باعث افزایش امراض خطرناک شده و دیگر شهرها نیز به کمبود مواد اولیه مانند مواد غذائی و آب صحی مواجه اند. این همه موارد است که زندگی را برای میلیون ها زن و اطفال یمنی دشوار ساخته است. یمن یکی از نمونه های است که بیشتراً اطفال و زنان بی گنا قربانی اهداف غربی و ایزم آتش جنگ در سرزمین خود ایشان گردیده، غربیان کافر و خونخوار زمینه را مساعد ساخته آنان را مسلح می سازند، پول می دهند و این بازیگران را منحیث مهره های سیاسی برای تأمین منافع شخصی خویش که به قیمت جان بشریت تمام می گردد، بکار می برند.

      این جنگ نه میان سنی و شعیه بوده و نه میان حوثی ها و رئیس جمهور عبدرب منصورهادی و سایر بازیگران سعودی وی؛ بلکه بر عکس این جنگ میان حکومت های استعماری مانند امریکا و انگلیس بوده و آنان هر یک بازیگران خویش را به قدرت رسانده تا به منافع اقتصادی و سیاسی شخصی آنان بجنگند. اما متأسفانه حکام غدار و خائین سرزمین های اسلامی بی شرمانه یکبار دیگر سرزمین های اسلامی را برای اطفال و زنان گورستان ساخته تا بادران غربی آنان در قصرهای مجلل به عیش و عشرت پرداخته لذت ببرند. حکامیکه به صورت بی شرمانه ادعای نگهبانی از دو مسجد مقدس(مکه و مدینه) را سر می دهند ازین حدیث پیامبر صلی الله علیه وسلم بی خبر اند. از عبد الله بن عمر روایت است که رسول الله صلی الله علیه وسلم را دیدم در اطراف خانه کعبه طواف کرده می گفت:

ما أطيبك وأطيب ريحك ما أعظمك وأعظم حرمتك والذي نفس محمد بيده لحرمة المؤمن أعظم عند الله حرمة من

ترجمه: چقدر محبوب هستی و چه بوی خوش داری چقدر عالی مقامی  و چه شوکت بالای داری اما به الله قسم  که نفس محمد در دست اوست که پرهیزگاری یک مومن نزد الله نسبت به پاکی تو بهتر است.

حقا که تعمق به این حقیقت پاسخ و عبرتی برای کسانی است که در ریختاندن خون برادران مسلمان خود بی باکانه مصروف اند. تاریخ 9 دهه گذشته در نبود خلیفه و سیلاب قوانین بشری در جهان اسلام باعث ضعف، نا امنی، خشونت ها واختلافات سیاسی احزاب مختلف برای بدست آوردن قدرت که توسط ابر قدرت های خارجی مورد حمایت قرار می گرفتند برای همگان روشن و آشکار است. در پهلوی این همه بدبختی ها بن بست های قومی و سمتی که زاده حکومت های غیر اسلامی در میان امت بوده و باعث برانگیختن خشم و درز طبقاتی در میان اقشار جامعه اسلامی گردیده است؛ و همچنان حقوق، وقار و زندگی عادی آنان را به بستر جنگ و بی ثباتی مبدل گردانیده که نخستین قربانیان آنان زنان و کودکان می باشند. حال زمان آن رسیده تا خویشتن را از خدمت به استعمار و غربیان رهائی بخشیده و نیز نوع حکومت داری وارده آنان که سرزمین های ما را به آتش بد بختی ها کشیده به نور خلافت عوض گردانیم. خلافت یگانه راه حل است که دست استعمار را کوتاه کرده و قوانین خاص داخلی را برای نظم اجتماعی خویش ارائه و تنفیذ می نماید. درک نظام تنفیذی و تطبیقی عمیق اسلام به مسلمانان تضمین کننده عزت، حقوق، خوشبختی و عدالت مساویانه به همه اطباعش بدون تبعیض و تعصب در هر حالت بوده که سرچشمه ای آن قوانین الهی می باشد که از جانب خالق کائنات(الله سبحانه وتعالی) الهام شده است.

داکتر نسرین نواز

عضوی دفتر مطبوعات مرکزی حزب التحریر

 

Last modified onیکشنبه, 05 فوریه 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه