شنبه, ۱۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
سرمایه داری از طریق کار بیش از حدباعث مرگ زنان جاپانی میگردد!
بسم الله الرحمن الرحيم

سرمایه داری از طریق کار بیش از حدباعث مرگ زنان جاپانی میگردد!

خبر:

جاپان تایمز و رسانه های دیگر بین المللی، پی در پی در مورد قضایای خودکشی زنان از جمله قضیه ی"ماتسور تاکاهاشی" 24 سالهکه یکی از کارمندانزن درکمپنی اعلانات "دینتسو" میباشد،در دسمبر 2015مگزارش داده اند. این حالت ناشی از وضع نمودن کار زیاد که بنام کروشی یاد میشود که این شرایط کار شدید باعث رنج و افسرده گی او گردیده بود،عنوان میگردد. شناسائی این قضیه بتاریخ 30 سپتامبر 2016م توسط دفتر بازرسی معیار کار درمیناتو وارد توکیو صورت گرفت.

به گفته ی خانواده و وکیل مدافع وی، تاکاهاشی در اپریل 2015م شروع بکار کرد و در جون به وظیفه ی اعلانات انترنتی گماشته شد. کار وی بعد از تکمیل دوره ی امتحان به سرعت اضافه گردید و اضافه کاری وی در یکماه الی 105 ساعت بلند گردید که این اضافه کاری به مراتب طولانی تر از حد تعیین قرار داد مدیریت کار بود. 

قضایای خودکشی برخاسته از کار زیاد در جاپان در محراق توجه قرار دارد. بر اساس اطلاعات دفتر تفتیش کار توسط اساهی شینبون:«در سال مالی 2015م 93 قضیه ی خود کشی به اثر فشار کارزیاد بوقوع پیوسته است.»

تبصره:

از زمان آغاز سرمایه داری، زنان همیشه در معرض خطر قرار گرفته و با آنها منحیث کارگر ارزان یا عوامل تولید کننده معامله صورت گرفته است.

نقش برجسته ی زنان صرف به زبان اقتصادی ترجمه گردیده است که چطور بتوانند مواد را تولید و فایده را متوجه تجارت سرمایه دار نمایند و از آنجمله کمپنی بزرگ اعلانات "دینتسو" در جاپان بهترین نمونه میباشد.

از طرف دیگر، جاه طلبی توسعه اقتصادی، مقامات جاپانی را وادار به قربانی نمودن زنان شان کرده است؛ زیرا آنها زنان را وسیله ی رشد اقتصادی میشمارند نه به مثابه ی مادر نسل های آینده که به وی احترام و افتخار گردد. در نتیجه زنان جاپان در عین حال با سه حالات بسیار آسیب پذیر ومتضرر قرار دارند؛از قبیل: جریان سریع شیوه ی زنده گی مادی و سرمایه داری، پالیسی غیر عادلانه ی کار و نبود نقش دولت در حفاظت حقوق کارگران و شهروندان.

مشکلات کارگران در کشورهای سرمایه داری  نمونه خاص استثمار میباشد که از سه حالت بعید نیست:

  1. ساعات زیاد کاری بدون استراحت کافی؛
  2. معاش کم به وقت آن تادیه نمیگردد؛
  3. اقدامات خودسرانه ی استخدام کننده گان که از آنها سوء استفاده فزیکی و جنسی میگردند.

دین اسلام به صورت کامل در تضاد با نظام سرمایه داری است. در حقیقت اسلام این ارتباط والا را در برآورده ساختن نقش طبیعی مادر در اجتماع و برآورده ساختن تولد نسل آینده ی باکیفیت از طریق تعلیم و تربیه و در عین زمان حقوق زنان به تعلیم و تربیه، مسایل اجتماعی، سیاسی و اقتصادیرا برآورده میسازد. توانمندسازی زنان در اسلام به معنی بهبود سازی نقشآنان جهت حفظ تمدن و آموزگاران نسل آینده میباشدنهبه مثابه ی قوه کار. در بخش معرفی قانون اساسی(مقدمه دستور) دولت اسلامی در فصل "نظام الحکم اجتماعی" نگاشته شده است: «نقش اصلی زنان در اسلام مادر بودن به اطفال اش و مدیر خانه شوهرش میباشدو افتخاری است که باید از وی نگهبانی و محافظت شود.»

اسلام حکم میکند که نفقه ی زنان همیشه باید از طرف مرد و نزدیکان مرد داده شود و اگر نزدیکان مرد ندارند پس دولت ضروریات مالی اش را مهیا خواهد ساخت. چنان که الله سبحانه وتعالی میفرماید:

وَعَلَى الْمَوْلُودِ لَهُ رِزْقُهُنَّ وَكِسْوَتُهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ لَا تُكَلَّفُ نَفْسٌ إِلَّا وُسْعَهَا لَا تُضَارَّ وَالِدَةٌ بِوَلَدِهَا وَلَا مَوْلُودٌ لَهُ بِوَلَدِهِ وَعَلَى الْوَارِثِ مِثْلُ ذَٰلِكَ

[بقره: 233]

و خوراك و پوشاك آنان[مادران‌]، به طور شايسته بر عهده پدر است. هيچ كس جز به قدر وسعش مكلف نمىشود. هيچ مادرى نبايد به سبب فرزندش زيان ببيند و هيچ پدرى[نيز] نبايد به خاطر فرزندش[ضرر ببيند]. و مانند همين[احكام‌] بر عهده وارث[نيز] هست.

خلافت اسلامی زنان را از استثمار نجات خواهد داد و در عین زمان قادر به ایجاد سیستم اقتصادی میباشد که بطور درست و مفید رشد کند و نیز قادر به زدودنمیزان بیش از حد بیکاری بوده و ضروریات اساسی امت را برآورده ساخته و هریکی از آنها زنده گی خوبیرا داشته باشند. اساس پالیسی اش تقسیم سرمایه و تنظیم مؤثر آن بالای تمام امت میباشد.دولتاسلامی مرد را نیز توانمند خواهد ساخت تا تمام نیازمندی های اقتصادی زنان را بپردازد و در عین زمان این مسئولیت دولت است تا تمام نیازمندی های ایتام زن که اقارب نزدیک ندارند برآورده کند.

به زودی به اذن الله سبحانه وتعالی روشنایی اسلام در جاپان خواهد درخشید وزنان را از صفات غیر انسانی و تحقیری که از طریق ایدیولوژی ناقص سرمایه داری و ارزش فاسد نظام سیکولری ناشی میگردد،آزاد خواهد ساخت.

بیائیدسعی برای تاسیس دوباره خلافت نمائیم که توسط یک خلیفه رهبری گردد، رهبریکه مخلص است و کسی استکه بار اقتصادی سنگین را از شانه های مسلمانان و غیر مسلمان برخواهد داشت ونظام اسلام را تطبیق خواهد کرد.

فیکا کومارا

عضو دفتر مطبوعات مرکزی حزب التحریر

Last modified onیکشنبه, 05 فوریه 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه