شنبه, ۱۰ شوال ۱۴۴۵هـ| ۲۰۲۴/۰۴/۲۰م
ساعت: مدینه منوره
Menu
القائمة الرئيسية
القائمة الرئيسية

  •   مطابق  
فهرستی از خیانت های اردوغان
بسم الله الرحمن الرحيم

فهرستی از خیانت های اردوغان

خبر:

همکاری سه جانبه بین روسیه ایران و ترکیه، مؤثرترین راه به تصفیه بحران سوریه است. سرگی لاروف وزیرخارجه روسیه  گفته است که: «مسکو، تهران و انقره سندی را جهت تصمیم گیری حل بحران سوریه طرح و آماده کردند.» روز سه شنبه  وزیرخارجه روسیه جلسه ای را با همتایانش، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه و محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در مسکو برگزار کرده بود. (Source: rt.com/news)

تبصره:

برخی ها گفته اند: در جنگ اولین قربانی سخن حق است، این حرف تا جایی درست هم است. گهگاهی حقیقتی را که همانند آفتاب می درخشد تحریف کرده و به مردم وارونه می سازند؛ اما جز کسانی که الله سبحانه وتعالی به آن ها رحمت فرو فرستاده، دیگران همه فریفته می شوند. این جعل کاری همانند نمایش بوکسی است که در آن مانورهای به منحرف و گمراه کردن حریف می انجامد که آماده گی عکس العمل را به عملی بگیرد که اصلاً قرار نیست انجام شود و یا هم حتی عملی که قرار است کاملاً برعکسش انجام شود. میدان بوکس بهترین مثال به پیمان سه جانبه میان ترکیه، روسیه و ایران برای حل بحران سوریه و مخصوصاً نقش بازی های ترکیه در آن جا است.

باتوجه به ایران، این کشور واضح ساخته که هیچ باکی از ریختاندن خون مسلمین در سوریه به خاطر حمایت از رژیم بشار ندارد. هم چنان نقش روسیه نیز درین معرکه واضح است، نقش این کشور بمباردمان نیروهای مخالف در امر اجبار آن ها به پیوستن به میزمذاکره در ژینو است که توسط امریکایی ها ساخته و پرداخته شده است. چنان که لاوروف این مطلب را به جلوگیری از طلوع دولت واقعی اسلامی که مخالفان ندای آن را بعد از فروپاشی رژیم مستبد بشار سر می دهند، قبلًا ارائه داده بود و نقش ترکیه در بحران سوریه نیز واضح است، این کشور هنوز هم کارش منحرف ساختن و گمراه کردن مردم است. برای وضاحت هرچه بیشتر این مطلب، به موارد ذیل می پردازیم.

در زمان انقلاب سوریه، ترکیه به مردم روحیه ی حمایت از بعضی از گروه های مخالف دولت را داد و این حقیقت است که بعضی حمایت های مالی و لوژیستکی بعضی گروه ها را انجام داد؛ اما تنها هدفش ازین کار کنترول مخالفان و هدایت آن ها طبق خواسته ها و پلان های امریکا بود. اهداف امریکا از آغاز انقلاب بدست آوردن بعضی گروه های مخالف برای تحول سکولار بعد از بشار اسد بوده است و ترکیه همانند غلام حلقه به گوش به امریکا خدمت می کند تا این کشور به تطبیق پلان هایش کامیاب باشد. این کشور خودش را نجات دهنده ی مردم شرق حلب به خاطر برقرار کردن آتش بس نمادین بین ایران، روسیه و گروه های مخالف وانمود می کند که در نتیجه ی آن راه مصون برای تخلیه ی شهر حلب از وجود افراد ملکی را مساعد ساخته است.

واقعیت اینست که ترکیه در انتقال گروه هایی که از آن ها حمایت می کرد به معرکه های عقیم شده با گروه البغدادی و PYD در جرابلس و الباب تحت نام "سپر رودخانه فرات" نقش بزرگی را بازی کرده است. ترکیه با تضعیف قرارگاه حلب این جبهه ی مهم مقاومت را تضعیف کرد، کار این کشور باعث شد که نیروهای ارتش سوریه قدرت گرفته و با کشت و خون غیر نظامیان، این شهر را اشغال کنند. بنابرین این کشور از کدام راه مصون تخلیه ی این شهر و از انجام هم چو فعالیت ها که باعث این گونه حالات می شود، سخن می گوید؟

اگر آتش بس را به تأمل بگیریم، ما از کدام آتش بس سخن می زنیم؟ در حالی که نیروهای رژیم بشار از هر لحاظ و حتی از کمک های بین المللی حمایت شده و نیروهای مخالف عمداً تضعیف می گردند؛ واقعاً ترکیه چه می گوید؟ تسلیم شدن در جنگ به این رژیم مستبد و تحویل دادن حلب و جاهای دیگر به این رژیم سفاک فقط به خاطری که مخالفین ضعیف هستند؟‌ اگر اردوغان واقعاً از سرنوشت مسلمانان در سوریه نگران است، پس باید به جای فریادها برای آتش بس، ارتش ترکیه را برای حل موضوع سوریه فرستاده و این مسئله را در چند روز محدود حل کند؛ اما ترکیه این کار را نمی کند چون این کار در پلان امریکا جا ندارد.

آن چه پلان امریکاست همانا تضعیف مخالفان است، حتی بیشتر ازین؛ ترکیه می خواهد با این کار مجاهدین را به دو دسته(میانه رو و افراطی) تقسیم کند. این کشور از میانه روها خواسته تا ارتباط شان را با تندروان قطع کند؛ این در حالیست که ترکیه اتحادی را میان رژیم خونخوار ایران و روسیه کافر و مستبد مطابق پلان های امریکا به وجود آورده و حتی در همین حال هم می خواهد مسلمانان ضعیف و از هم متلاشی باشند. 

هم چنان خطابت این کشور در مورد جلوگیری از حمای ثانی با استقبال گرم تعداد کثیری از مسلمانان روبرو شد؛ مگر اردوغان با کشته شدن صدها هزار مسلمان به شمول زنان و اطفال به فاصله ی یک انچ هم از خود حرکتی انجام نداد.

لیست فریب کاری های اردوغان بیشتر ازین ها طول می کشد، اما من درین جا با همین ها اکتفا می کنم. می خواهم این موضوع را با حدیثی از پیامبر ارجمند مان حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه وسلم ختم کنم که می فرمایند:

الحرب خُدعة‏‏

جنگ خدعه است.

اما پرسش این جاست که کی باید فریفته شود، دشمنان اسلام و یا مسلمانان-مخصوصاً مسلمانان ترکیه- و یا برای این ها مسلمانان خود دشمنان اصلی اند؟!

نویسنده: اوکی پالا

دفتر مطبوعاتی حزب التحریر-هالند

Last modified onیکشنبه, 05 فوریه 2017

ابراز نظر نمایید

back to top

سرزمین های اسلامی

سرزمین های اسلامی

کشورهای غربی

سائر لینک ها

بخش های از صفحه